Kan noen som original sub i bagasjerommet hjelpe meg (A6 99)

Anbefalte innlegg

Jeg har skaffet en slik sub for å oppgradere lyden litt, og vil gjerne bruke den forsterkeren som sitter i kassa.

Jeg trenger en som vet eller kan måle på kontakten hvor + og minus kommer ev styrestrøm til rele inni kassa .

Det er 4 litt større stifter og seks små

Trenger å finne ut hva som er hva.

Her er bilde av pluggen på kassa

005.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva med litt godtgjøring til den som hjelper?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har samme bil som deg, og tenkte å gjøre det samme som deg. Svaret jeg fikk når jeg spurte her i forumet var at forsterkeren visstnok ikke kan brukes til å drive en ekstern sub. Jeg vet jo ikke om dette er sant, men jeg gadd ikke tenke mere på det da.

http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=125577

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har nå litt vanskelig for å tro at den ikke kan brukes..?

Den brukes til å drive en original sub, gjør den ikke?

Da er det jo bare å sette seg til med multimeter og en hjelpende hånd til å sjekke hva som er jord, pluss, remote, signal og slikt da vel..?

men om det ikke lar seg gjøre å bruke den, så er nå det fantastisk teit gjort av Audi..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har samme bil som deg, og tenkte å gjøre det samme som deg. Svaret jeg fikk når jeg spurte her i forumet var at forsterkeren visstnok ikke kan brukes til å drive en ekstern sub. Jeg vet jo ikke om dette er sant, men jeg gadd ikke tenke mere på det da.

http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=125577

Jeg vil bare drive det elementet som sitter i kassa originalt

Det er viste en dobbeltspolet 6,5" eller deromkring, og jeg vil bruke kassa der den skal sitte inne ved høyre baklykt.

Den gir ikke kjempetrøkk, men lyden er oxo grei som den er, men greit med et lite løft i bassen,

Kassa har stått i en s6 og jeg kjøpte kassa via et huggeri.

Det er ikke så veldig avansert å måle dette for en som har slik kasse originalt

Bare skru på anlegget, Dra ut den røde kontakten som går til subben, og fram med multimeteret for å se hvilke pinner som har 12v+

Den infoen hadde hjulpet meg mye.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan skrive litt utfyllende om hvordan måle hvis noen vil det......

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

tja, siden dette ble så vanskelig skjerte jeg et hull i kassa å fikk ut forsterkeren

Da var det bare å se på de store kondensatorene hvor + og - skulle, disse ledningene var rød og sort, så var det 8 ledninger som gikk direkte til utgangstransistorene, deriblandt 4 til subben. de fire som var i gjenn kunne være + til remote controll og 3 til signal inn ev 4 til signal inn.

Fikk uansett ikke liv i den bortett fra et lite strømdrag i starten.

Så de blir det å legge en pioneer forsterker under den innerste lemmen i bagasjerommet, den passet perfekt, og plass til flere hvis jeg vil opgradere anlegget, Ev sette inn et lite vindu av pleksiglass med noen hull for kjøling......

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.