Demontere baklykter på A4 8E/B6?

Anbefalte innlegg

Fant en gåen pære i baklyktene mine,hvordan demonterer jeg de? : klø :

Tok av en "knott" på plastikken i bagasjen,skrudde ut skruen bak/inni der men synes lampen sitter like j.... ennå. :( Tørr ikke og røske og rive heller...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er bare å skru den ut! dra forsiktig i lampen når du skrur ut skruen, men pass på skruen, den detter lett ned i hjulbrønnen. Ta god tid så går det greit. Lag gjerne en sylinder sak som du kan sette utenpå skruen så du slipper å miste den!!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er bare å skru den ut! dra forsiktig i lampen når du skrur ut skruen, men pass på skruen, den detter lett ned i hjulbrønnen. Ta god tid så går det greit. Lag gjerne en sylinder sak som du kan sette utenpå skruen så du slipper å miste den!!

Aha,sa skal jeg teste dette,ser at skruen/bolten har spor i midten til stjernetrekker eller en 10mm pipe,så da tar jeg en 10mm langpipe og tester litt nå. Takker Tom! ;): rock :

PS: Skal lampen draes bakover eller ut til siden på bilen? : klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du trenger ikke skru helt ut, hvis du drar lampa motsatt vei mens du skrur ut så vil du kjenne når skruen slipper taket i lampa. Lykta er festet med innstikk fester i hvert av hjørnene på lykta i forkant, her er en tapp oppe og en nede i hjørnene på lykta som går inn i siden på bilen... ca 1/2 cm lange... når skruen er løs så må du jokke litt til den løsner å forkant og deretter ta tak å dra lykta rett ut. Du kan åsså bruke et flatjern med noe mykt mellom den og lakken for så å vippe ut lykta i forkant.

Hvis du ikke får til så kan jeg ta et bilde av min, så får du se åssn det er festet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

PS: Skal lampen draes bakover eller ut til siden på bilen? : klø :

Skal ut til siden. Ytterkanten av lykta sitter i en liten "plasttapp" som er trykket inn i en liten gummisak.

Skjønte du den forklaringen.: rolleyes

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du trenger ikke skru helt ut, hvis du drar lampa motsatt vei mens du skrur ut så vil du kjenne når skruen slipper taket i lampa. Lykta er festet med innstikk fester i hvert av hjørnene på lykta i forkant, her er en tapp oppe og en nede i hjørnene på lykta som går inn i siden på bilen... ca 1/2 cm lange... når skruen er løs så må du jokke litt til den løsner å forkant og deretter ta tak å dra lykta rett ut. Du kan åsså bruke et flatjern med noe mykt mellom den og lakken for så å vippe ut lykta i forkant.

Hvis du ikke får til så kan jeg ta et bilde av min, så får du se åssn det er festet.

Ok,skal prøve litt mer i morgen. ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal ut til siden. Ytterkanten av lykta sitter i en liten "plasttapp" som er trykket inn i en liten gummisak.

Skjønte du den forklaringen.: rolleyes

I got it! ;) Thanks..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg kan stikke ut å ta et bilde av en lykt jeg har liggende, så får du se åssn den er festet:)

Hvis du ikke alt har fått den av da....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg kan stikke ut å ta et bilde av en lykt jeg har liggende, så får du se åssn den er festet:)

Hvis du ikke alt har fått den av da....

Det hadde vært konge Odd Terje,jeg har ikke kommet så langt så jeg har fått sjekket ennå. :(

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jepp, her er bilder av baksiden på lykta. De viser godt hvordan lykta er festet, håper dette hjelper. Bare vær forsiktig med at du ikke tar tak i bakkant å vipper lykta ut mot fronten av bilen, da er det fare for at festetappene knekker.

DSC00074 (Medium).JPG

DSC00075 (Medium).JPG

DSC00077 (Medium).JPG

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.