Golf 3 med fremdriftsproblemer!

Anbefalte innlegg

Var å bytta olje på motor og girkasse i dag og sendte dama hjem med bilen(Golf 3 1,8GL 1994mod.motorkode ABS), da hun hadde kjørt ca.10km kom det en liten sånn rapelyd fra girkassen da hun skulle gire og alt av framdrift ble borte..

Kan sette bilen i alle girene uten å bruke clutchen mens motor går uten at det blir ulyd eller noe, virker nesten som om clutchen er inne.

Kan sette bilen i alle girene og fremdelse dytte bilen uten motstand fra motor/girkasse...

tenker da at det kan være utløserlager eller utløserakselen som har tatt kveld?

noen som har vært borti samme problemet ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

noe som slår meg uten att jeg har noe særlig peil på olje på girkasser er, har du fylt nok? og riktig olje?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

noe som slår meg uten att jeg har noe særlig peil på olje på girkasser er, har du fylt nok? og riktig olje?

Har fylt TAF-X manuell olje på girkassen, det gikk på 1,5Liter før det kom ut i hullet så det skal være nok det..prøvde å dreie på akslene men det forsvant ikke noe mere olje.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er vel helst clutchen som kar tatt kvelden ja.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

høres litt rart ut at det skal være clutchen..den er byttet for ca. 1,5år siden og bare kjørt 25-30k km..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Et defekt drivledd da.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg fått demontert litt...Det viser seg at det er senter på lamellplata som er gått av.. så det blir reklamasjon i morgen!! Skal vel holde litt mer enn 26000km??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da hadde jeg rett :) Bør holde mye lenger ja !

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da hadde jeg rett :) Bør holde mye lenger ja !

Ja du ver heldig der.. :P

Prøvde å reklamere på lamellplata der jeg kjøpte den, men de påsto det var fremprovosert.. : klø :

Senter av lamellplaten er knekt rett av.. :bs: skal jo ikke være mulig ved normal kjøring!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.