#1 Skrevet August 2, 2008 Var å bytta olje på motor og girkasse i dag og sendte dama hjem med bilen(Golf 3 1,8GL 1994mod.motorkode ABS), da hun hadde kjørt ca.10km kom det en liten sånn rapelyd fra girkassen da hun skulle gire og alt av framdrift ble borte.. Kan sette bilen i alle girene uten å bruke clutchen mens motor går uten at det blir ulyd eller noe, virker nesten som om clutchen er inne. Kan sette bilen i alle girene og fremdelse dytte bilen uten motstand fra motor/girkasse... tenker da at det kan være utløserlager eller utløserakselen som har tatt kveld? noen som har vært borti samme problemet ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet August 2, 2008 noe som slår meg uten att jeg har noe særlig peil på olje på girkasser er, har du fylt nok? og riktig olje? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet August 3, 2008 noe som slår meg uten att jeg har noe særlig peil på olje på girkasser er, har du fylt nok? og riktig olje? Har fylt TAF-X manuell olje på girkassen, det gikk på 1,5Liter før det kom ut i hullet så det skal være nok det..prøvde å dreie på akslene men det forsvant ikke noe mere olje. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet August 3, 2008 Er vel helst clutchen som kar tatt kvelden ja. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet August 3, 2008 høres litt rart ut at det skal være clutchen..den er byttet for ca. 1,5år siden og bare kjørt 25-30k km.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet August 3, 2008 Et defekt drivledd da. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet August 10, 2008 Da har jeg fått demontert litt...Det viser seg at det er senter på lamellplata som er gått av.. så det blir reklamasjon i morgen!! Skal vel holde litt mer enn 26000km?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet August 11, 2008 Da hadde jeg rett Bør holde mye lenger ja ! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet August 12, 2008 Da hadde jeg rett Bør holde mye lenger ja ! Ja du ver heldig der.. Prøvde å reklamere på lamellplata der jeg kjøpte den, men de påsto det var fremprovosert.. Senter av lamellplaten er knekt rett av.. skal jo ikke være mulig ved normal kjøring! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...