#1 Skrevet August 3, 2008 Jeg hadde bilen på "årsservice" 30.04.08, der bl.a oljeskift skal være gjort. Nå i dag fikk jeg beskjed om a det var lite olje på bilen. Jeg peilet da olje og det var så vidt noe olje på bilen. Jeg hadde heldigvis olje liggende i bagasjen, så fikk reddet det til butikkene åpner i morgen. Men det som slo meg va: Jeg har aldri gått "tom" for olje før. Ved sist service byttet de også olje, og siste service nå, var 1 år etter den første. Så nå ca 3mnd etter service er jeg tom for olje. Har jeg kjørt mere nå enn før? Nei. Har jeg kjørt harere enn før? Nei. Da er mitt spm, kanskje de bare har krysset av for at de har skiftet olje, men faktisk ikke gjort det? Verksted service er gjort på: Bilsentrum Kristiansund (Møller) Bil det gjelder: Audi A3 - 1.8T ambition, 2001mod. Noen som har tips angående hvordan jeg skal gå fram, da jeg kontakter Bilsentrum i morgen? Ikke første gangen jeg har opplevd problemer med de, er 2 gangen dette på 2mnd. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet August 3, 2008 Før du kontakter dem: Synlige lekkasjer, flekker på asfalt o.l. der du parkerer? Har du sjekket om det er pakninger i motorrom som svetter? Andre symptomer som tendenser til blårøyk osv? Forøvrig har jeg ikke helt forstått poenget med longlifeolje og lange skiftintervall når det koster 5-600.- å skifte olje, da kan du skifte tre ganger i året for det beløpet du betaler verkstedet for ett skift.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet August 3, 2008 Før du kontakter dem: Synlige lekkasjer, flekker på asfalt o.l. der du parkerer? Har du sjekket om det er pakninger i motorrom som svetter? Andre symptomer som tendenser til blårøyk osv? Forøvrig har jeg ikke helt forstått poenget med longlifeolje og lange skiftintervall når det koster 5-600.- å skifte olje, da kan du skifte tre ganger i året for det beløpet du betaler verkstedet for ett skift.. Ikke noe blårøyk, synlige lekasjer eller flekker som jeg har sett... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...