Anbefalte innlegg

Hei!

Hadde nettopp en Golf jeg byttet toppakning, registerreim og vannpumpe på.

Da jobben var gjort ville ikke bilen starte!!

Det er en 1.4 liter (Motorkode ABD) med Motronic? ("Forgasser-innsprøyting").

Konkluderte muligens med at bilen ikke fikk gnist da jeg prøvde følgende:

a) Bytte kabel mellom coil og fordeler

b) Holde coilkabelen 5mm unna både på coil og fordeler for å se om vi så eller hørte gnist. Ingen respons.

c) Skrudde ut pluggen, holdt denne mot ene bolten på ventildekselet for å se etter gnist. Ingen gnist.

Det første som slo meg var at coilen var gåen. Men det eneste jeg gjorde når jeg hadde av toppen var jo å trekke ut kabelen fra coil til fordeler - på coilen. I tillegg hadde jeg av en del plugger på "forgasseren" og lignende, men disse sitter nå på plass igjen.

Men denne elektronikken her er jo så ømfintelig. Så det slo meg også at hjernen kunne vært død.

Noen som noen formening, eller vært borti det samme?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei igjen!

Jeg har nå prøvd å bytte til to andre (brukte) coiler. Uten hell.

En på jobben ringte Steinar på NBS, og han fortalte at denne bilen har en sykdom når det kommer til coiler, men jeg har ikke noe tro på det allikevel egentlig.

Har sjekket alle kontakter på fordeler, "forgasser", etc. og alt virker å være inntakt. Men allikevel har den ingen gnist! :(

Kan det være hjernen tro?

Skal innrømme at jeg plugget ut et par kontakter ved "forgasser", og fordeler uten å koble av minus polen på batteriet, og jeg har hørt at elektronikken på disse bilene er svært sensitive.

Hva tror dere?

EDIT: Den har strøm inn på coilen - men ikke ut!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ok, samme motor, samme problem, fikk du en løsning på dette?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sikker på at du har fått registerinnstillingene rett?

Har du/dere utstyr for å kontrollere hallgiver?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.