Anbefalte innlegg

Hei.

Når jeg svinger skarpt til venstre, trenger ikke så stor fart, så slår ESP inn.

Tips? Kan det være slitte støtdempere eller fjærer?

Med vennlig hilsen

Even

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Med mindre du kjenner noe skrangling eller annet som gjør at du mistenker teknisk svikt så er det vel heller trolig en sensor, finn noen i lokallaget som kan lese ut feilmeldinger på bilen din, eller dra innom møller å få de til å ta en rask diagnosetest, koster ikke all verden..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hiver meg med her, bilen min er akkurat likens........ skal ikke rare svingen til for at espen kobbler inn, skummelt spør du meg:S

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er flere av oss! I A6'n min slår også Esp'n inn når jeg svinger til venstre.. Min første tanke er rattvinkelsensoren, men kan jo være andre ting. Jeg skal prøve og hente ut feilkode imorra med Vag-com, hvis vi finner noe lurt så poster jeg her!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Samme her! Fettern min har Vag-Com så skal få prøvd det ut selv imorgen :)

Fint om du poster hva du fant ut imorgen, så skal jeg gjøre det samme.

Mvh

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har oxo det problemet når jeg svinger til venstre, men jeg må ha nokså god fart. Kommer ikke når jeg svinger til høyre i samme farten, har faktisk ikke fått det til enda utenom når det er snø da :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har vært borti samme problem tidligere på diverse biler, kan være feil i rattvinkelsensor eller g-kraft sensor.

ESP systemet kan også justeres slik at det skal mere til før det slår inn, kan være en fordel ved aktiv kjøring.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har akkurat samme problemet på min Audi A3, men dette begynte ikke før jeg bytta dekkmerke å dermed slepper de litt fortere eller noe... Kanskje feilen ligger der??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

høres kanskje rart ut men sjekk dekktrykket. vært borti at de oppfører seg slik ved for lavt trykk.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

høres kanskje rart ut men sjekk dekktrykket. vært borti at de oppfører seg slik ved for lavt trykk.

Hvor høyt skal dekktrykket være da?

Som f.eks på min bil har jeg 225-40-18 bruker å ha 40psi.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

samme på min a4 men trenger mer fart je da.. men altså esp'n måle vel farta på alle hjula å bremse det som går for fort da, å ved skarp svinging så vil jo det ene dekket gå fortere?? el ka sokk tru?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

x2! vært ute for akkurat det samme,gjerne at ett dekk har hatt mindre dekktrykk enn de andre.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei igjen.

- Har søkt gjennom med VAG-COM uten å finne noen feil ang. det.

- Sjekket og etterfylt lufttrykk i alle hjul slik det skal være, men feilen er fortsatt der.

Jeg begynner å tenke på om det fortsatt kan være slitte dempere/fjører?

Bøyer meg i støvet for alle svar, begynner å bli et irritasjonsproblem at jeg ikke får ordnet dette snart.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har vært borti samme problem tidligere på diverse biler, kan være feil i rattvinkelsensor eller g-kraft sensor.

ESP systemet kan også justeres slik at det skal mere til før det slår inn, kan være en fordel ved aktiv kjøring.

Takk, har faktisk ikke prøvd å stille inn ESP systemet.

Dette kan gjøres via VAG-COM antar jeg?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg faktisk fått ordnet feilen, det viste seg å være spoleringen som var gåen. (Rattvinkelsensor, den som man kan snurre på). Denne sitter bak rattet, bak airbagen. Søkte etter en guide på nettet og da fant jeg bilder av hvordan den så ut og hvor den satt.

Ringte deretter møller å hørte hvor mye denne delen kostet, da fikk jeg opplyst at prisen var forskrekkende 3350,-. Ikke faen tenkte jeg, så kjøpte en på eBay tyskland for 700kr inkl. frakt og avgifter.

Kjempeenkelt å bytte selv, tar vel en drøy halvtime eller noe så har du byttet delen, men den må grunninstilles med diagnoseutstyr som f.eks VAGCOM. Dette var også veldig enkelt.

Etter denne delen ble byttet så slår ikke ESP'n inn når jeg svinger skarpt til venstre, sånn som den gjorde før.

Send en PM hvis det er noe mer du lurer på.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som vet delenr på rattvinkelsensoren til min A3 1.8TQ 2002mod?

Tenkte jeg ville se om den fantes på Ebay. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjøpte den rattvinkelsensoren min på eBay for kr 700,- inkl. frakt og avgifter.. (Møller dritten skulle ha 3300,-) husker bare ikke hvilket dele nr det var... Er det 8L du har?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.