Trykkfall mellom Gasspjeld-turbo?

Anbefalte innlegg

Lager en ny tråd her da den gamle datt helt bort...

 

jeg lurer litt på disse slangene som går fra gasspjeld og til intercooler, er det noen følere,spjeld eller lignende ned til intercooler? er så sabla trangt der at man ser nesten ikke noe..

Bilen fusker en del under pådrag og drar ikke som før, trykket på turboen dabber helt av og jeg opplever at turboen lader mer enn turtallet (1bar plutselig ved 3000rpm) :S

Vag-Com indikerer pressuredrop between turbo and trottlevalve (check D.V, altså resirkventilen, som er i orden og slitter ny)

Har bytta Lmm,N75,n249,Resirk,ALT av slanger til går vacuum igjennom, Ny chipp men fortsatt samme problemet,Coiler en ny, eksosanlegg er nytt, Lambdaer er ny, gasspjeld er nytt, Prøvd ALT for å få dette problemet bort... Eneste som ikke er bytta er wastegate, men tviler sterkt på at det er denne...

 

Anyone?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen som har peiling??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk at D.V-fjæra er stram nok til å holde tilbake trykket. Og at du ikke lekker noe trykk i slangen (Fra innsug til D.V) som styrer ventilen.

 

Morten

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har sjekket dette, har prøvd 3 forskjellige resirkventiler uten at noe ble bedre:(

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

trykk testet for lekasje da? kan vel vere intercooler eller rør som har sprukket.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare av ren nysgjerrighet; hilken motorkode har du?

 

Hadde du samme problem med original software? Det er jo som jeg har sagt tidligere N249 som styrer når DV skal åpnes og lukkes, så dersom du ikke har noen lekkasje på trykksiden er det rimelig (for meg i allefall) å anta at det er noe kluss retning N249 eller styringen av denne. Kan jo ha så uflaks at den nye N249 er søppel, kan være noe humbug med mappinga di osv osv.

 

Når DV'en står åpen så er det jo ikke mye driv å hente ut selv om turboen blåser for fulle mugger.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har trykktesta alt ja.... rør og alt det der er e orden... har kjørt output test og n249 skal være i orden... er jo helt ny, men kommer ikke opp noe feilmld på den...:S kan det være feil fra forhandler???

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er vel snart billigere å sette bilen på et verksted enn å bytte deler hele tiden...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, men vil heller bruke tid selv på dette enn å sett inn bilen for så å bruke masse penger på feilsøking... har hatt bilen inne å byttet de delene som vi trodde det var uten at det resulterte i noe...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

noen kloke hoder som har forslag?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tør jeg spørre hva slags N75 du har?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøv å napp av vakumslange på dv, for å sjå om det blir bedre.

Du må da blende vakumslangen for ikkje å få falskluft, luftlekkasje.

 

NB! Da vil ikkje ventilen åpne, så dette bør du kun gjere for å teste, ikkje til daglig!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjører me n75H, har prøvd J osv men ingen forskjell...

Skal teste dette som Roar nevner, har ikke prøvd det... Har noen vert bortig at bilen fusker når denne såkalte secondary airpump ikke fugerer bra? skal lese ut nye feilkoder ikveld, har ikke kjørt test siden den nye programvaren er montert.

Kommer tilbake med litt info senere:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etter ny scan idag så er det fortsatt trykkfall, samt at N249 gir feilemding, men den er jo NY!! skal returnere den å prøve en ny, kan være feilprodusert, eneste jeg kan tenke meg nå... ellers så har jeg plokka ut ecuen på nytt, og ska sende den idag til Emil på Es i mosjøen for litt småjusteringer... Om noen leser denne tråden så kom gjerne med innspill, er åpent for alt som folk har å komme med...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er ikke brudd nei, har målt og tatt av isolasjonen fra ende til ende, ingenting som tyder på feil der...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har bruk nok en kveld/natt på å gå igjennom alt, eneste jeg ser som er nytt er at det sitter en måler/føler rett etter intercooleren opp mot gasspjeldet, delenr på den er 038-906-051.. Noen som kan finne ut hva denne tingen er?

Kan også nevne at NY N249 er bestillt idag, i tilfelle den andre nye kom ny som defekt, noe jeg finner lite sansynelig men må nesten bare prøve....

 

Er seriøst drittlei, tar imot tips og råd som gullpenger nå.......

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lurer litt på ang denne sensoren som står etter intercooler røret opp til gasspjeld, ingen som vet?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

morn du!

 

Har du ARX motor? Faren min har samme problemet på sin 01 a3 1.8 TQ og jeg har lest en del på nettet ang dette på nettet. Octavia RS i england har også denne motoren og mange der borte har samme problem.

Denne tråden er fra 2004 og de holder fortsatt på. http://briskoda.net/octavia-i/fault-codes-17705-17545-a/7798/

 

Har du prøvd å vaske TB?

Mellom IC og turbo er det ingen sensorer. Men VAG har revidert et trykkrør som går der 3 eller 4 ganger, fordi det er lekkasje. Den er festet med slangeklemme på den ene siden og 1 enkel "O"ring festeklips på andre siden. Den siden skal være forbedret.

Delenummeret et 06A 145 790A på ditt rør tenker jeg. 06A 145 790C er det nye.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Endelig noe svar å få her:D Takk for svar Øyvind!!

Ja, er en ARX motor. TB?? som forkortelsen for?

om du kunnet komme med noen bilder hadde dette vert fint:) det er så trangt der, har ikke løftebukk eller noe å bruke nå.

men du mener den slangen som går bra IC og opp till gasspjeld, eller den som går fra ic og direkte til turbo?

Hva var løsningen på din far sin bil? døde den ut etter litt turtall og plutselig overboosta turboen i forhold til turtall? Jeg får bare et nykk når jeg slipper gassen, og det er spesiellt et Hel***** i oppoverbakkene.

 

Edit: Har lest gjennom hele tråden nå på briskoda og det ser ut som om det hjalp for noen å bytte slangehuset mellom IC og turbo, har stusset litt på denne festinga av slangehuset opp mot IC, er ingen klemme der eller noe, bare denne "O-ringen" som sitter rett på.. fikk se det skikkelig når jeg tok av varmeteppet rund dette. kommer ny N249 i postkassa i morgen, om det ikke blir bedre da får jeg bare bestille nytt slangehus å se om det hjelper... eneste som ikke er bytta nå er denne delen, blir spennende å se!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sensoren er ein kombinert trykk og temp sensor:

 

Les meir her:http://www.geocities.com/tech4tdi/pages/map.html

 

Denne kan da være gåen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk Roar!

Kan denne ha noe innvirkning på pressuredrop feilkoden om den er defekt?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk Roar!

Kan denne ha noe innvirkning på pressuredrop feilkoden om den er defekt?

Jepp, fordi den måler nettopp trykket ditt... ;) Samt temp. :)

 

Men det er ikkje sikkert det er denne.

 

Men er du heilt sikker på at du ikkje har ein lekkasje noke plass?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

oki;) somsagt, har sett,byttet og søkt uten noe resultat.. eneste nå er slangehuset fra ic til turbo, akkurat i det bendet der som Øyvind nevner ovenpå.. er en rar kobling der, men har trykktesta alt og inget resultat... får ny N249 i morgen, er det ikke den så er jeg like langt som før....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er trykk og tempsensoren byttet, samt slangehuset fra ic opp mot turbo... er akkurat like langt nå som jeg var da jeg startet den først tråden!:( Jeg blir G.A.L snart!!!

Er det ingen som kan komme med en sinnsyk idé her??

alt er tett, men fortsatt denne feilkoden om pressuredrom between turbo and trottlevalve...

Roar, kan du beskrive det du sa med å nappe av slangene osv litt mer? det er det eneste jeg ikke har prøvd...

 

Audi 4 life 3

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.