#26 Skrevet August 21, 2008 Håper virkelig du får dette til! Kan vel ikke være SÅ vanskelig når du har lest feilkode ut av VAG-COM? Den forteller vel hva/hvor feilen er? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#27 Skrevet August 21, 2008 Ja, den indikerer trykkfall mellom gasspjeld og turbo, gasspjeldet er nytt, trykksensor er ny, slangehus er ny, så hvor i f kan lekkasjen være da?? bilen går som ei bøtte dritt og feilkoden kommer opp igjen etter litt kjøring når jeg har sletta den... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#28 Skrevet August 22, 2008 Uten å kjenne 100% til din motor, men jeg har studert oljeåndingen litt i det siste. På 1,8T er det en slange som går fra ett plastrør under innsuget, og til en ventil mellom LMM og turbo. I tillegg går det en slange inn på manifoilen, og den slangen har en enveisventil. Slik jeg har forstått det, skal denne stenge slik at når en har trykk i manifoil, skal den stenge, og oljeåndingen skal gå i det tykke røret til ventilen før turbo, og når vakum i manifol, skal oljeåndingen gå inn der. Tenker at om denne ventilen ved manifoil er lekk, vil jo turbotrykket gå gjennom denne, gjennom oljeånding og til før turboen igjen, akkurat som resirk-ventilen. Men bare en tanke, kjenner ikke motoren din, men prinsippet er sikkert det samme på din. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#29 Skrevet August 22, 2008 (endret) Takk for svar Truls! Du er nok inne på noe her ja:D på høyresiden av peilepinnen så er det antydning til oljelekasje under dekslet der, trodde det bare var litt svetting etter oljeskiftet men tanken streifer meg nå... hvordan ser dette ventilen ut? det står en dings der under dekslet med en kontakt på, som er festet i samme brankett som N249 ventilen, på høyre side av den altså. Kan dette være denne ventilen du snakker om??? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#30 Skrevet August 22, 2008 (endret) Truls er helt klart inne på noe, samtidig som at disse plastrørene og ikke minst gummislangene til oljeåndingen ryker etter et visst antall år på 1.8T- motorene. I tillegg kan det også være et vakuumproblem som forstyrrer oppførselen til N249, som igjen påvirker DV... Det ville ikke være første 1.8T med vakuum- eller oljeåndingsproblem i såfall. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#31 Skrevet August 22, 2008 stemmer. men det jeg synes er så rart er et slangene er i orden, skulle likt å vite hvor den lekkasjen kommer fra siden det er olje tilgriset under der... får bare plokke sund hele greia å dobbeltsjekke igjen. men denne ventilen med kontakt på som man ser gjennom hullet ca på midten ovenfra, når man ser på den svarte platen som står rettunder peilepinnen, er det den som fusker må tro??? ev navn på denne og delenr?? Takker for svar:D:D 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#32 Skrevet August 22, 2008 Har tadd litt bilder idag og lokalisert den mulige oljelekasjen, har også skrevet av delenr på det jeg tror det kan være, skal vel bestille nytt i morgen, er litt fustrerende når de på delelageret spør om hva jeg skal ha idag når jeg sier navnet mitt:P den lille svarte der som er som en L i bøyform, er dette den enveis ventilen? Og hva slags ventil er det hvite?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#33 Skrevet August 22, 2008 Kan også nevne at alt av slanger er helt i orden, ingen brudd eller noe slikt... jeg håper så sinnsykt at man nermer seg slutten på dette eventyret nå!!!!! Ikke vær redd for å bruke tastaturet folkens:D 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#34 Skrevet August 22, 2008 Etter en liten titt i bøyene på slangen som kommer ut av innsuget merket jeg dette! noen kommentarer? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#35 Skrevet August 22, 2008 OI! En sprekk?? Kan du tape trykk på denne? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#36 Skrevet August 22, 2008 Etter en liten titt i bøyene på slangen som kommer ut av innsuget merket jeg dette! noen kommentarer? Mulig du har feilen der! Men eg fekk ikkje heilt med meg kor dette var. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#37 Skrevet August 22, 2008 Ørjan, ja det er 100% sikkert:P Dette er slangen som kommer ned fra midten av innsuget og som går til en ventil mellom lmm og turbo, er ikke sikker på hav det er men den har samme form som en resirk ca!! Skal ikke ta gleden på forskudd men alt tyder på at det er denne! Som truls nevnte litt lengre opp så er det ca denne han mente jeg burde sjekke! faktisk ikke lenge til den er helt avgådd der, når jeg kommer fra jobb i morgen så blir det nok å lappe sammen prøve så se... er som en unge på julaften akkurat nå 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#38 Skrevet August 22, 2008 Ørjan, ja det er 100% sikkert:PDette er slangen som kommer ned fra midten av innsuget og som går til en ventil mellom lmm og turbo, er ikke sikker på hav det er men den har samme form som en resirk ca!! Skal ikke ta gleden på forskudd men alt tyder på at det er denne! Som truls nevnte litt lengre opp så er det ca denne han mente jeg burde sjekke! faktisk ikke lenge til den er helt avgådd der, når jeg kommer fra jobb i morgen så blir det nok å lappe sammen prøve så se... er som en unge på julaften akkurat nå Kult! Håpe det er dette som gjør at den fucker sånn! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#39 Skrevet August 22, 2008 Jepp:D Kult! Håpe det er dette som gjør at den fucker sånn! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#40 Skrevet August 22, 2008 Rart hvor fort ting snur seg! I går ville du brenne dritten! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#41 Skrevet August 22, 2008 ja det har du helt rett i:D den sitter på en helt syk plass, er det rart man blir gal?? Rart hvor fort ting snur seg!I går ville du brenne dritten! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#42 Skrevet August 22, 2008 ja det har du helt rett i:D den sitter på en helt syk plass, er det rart man blir gal?? Nei det er ikke rart! Du er vel ikke helt frisk i utgangspunktet uansett! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#43 Skrevet August 22, 2008 Nånå, ikke ta den du:P 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#44 Skrevet August 22, 2008 Nånå, ikke ta den du:P Ok da! Jaja! Satser på full pupp når denne slangen er byttet! Er jo vinter snart;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#45 Skrevet August 22, 2008 (endret) Det er vakuumslangen som sitter rett på manifolden og gir vakuum til N249 bl.a. og er mest sannsynlig tysklandsdel til tross for at de ryker i fleng... :-) 06A 133 783 AS Synes du sa det ikke var lekkasje jeg... Jeg trodde truls mente oljåndinga fra topplokket, for der er det to ting du bør sjekke i samme slengen. den Y-slangen som går ut til høyre på motoren din og til åndingsventilen ved resirk, samt plastrøret som går fra denne Y-slangen og ned under innsugmanifold. 06A 103 221 BH (sjekk innsiden av knekken.. 95% sikker på at den er morken om den ikke er byttet tidligere) plastrør 06A 103 213 AF ser helt ut, men har i ni av ti tilfeller nærmest usynlige sprekker. Har et bilde, men husker ikke hvor.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#46 Skrevet August 22, 2008 japp, endelig er man på sporet igjen:D Somsagt, det var akkurat i knekken der, vanskelig å se faktisk siden det var akkurat i bøyen... skal sjekke opp dette i morgen etter jobb med den yslangen, om det er den mjuke som kommer ut av toppdekselet du mener ja? var en liten rift der faktisk, men fikk tetta det. blir å bestille alt nytt nå uansett forr å være 110% sikker at det er tett.. men, oljesvettinga i dette området? snakker vi om "Y" slangen her da? irriterer meg at butikkene har stengt i morgen men får bare vente til mandag med å bestille... Tenk hardt på bildet du kim:D hjelper på uansett nå... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#47 Skrevet August 22, 2008 japp, endelig er man på sporet igjen:DSomsagt, det var akkurat i knekken der, vanskelig å se faktisk siden det var akkurat i bøyen... skal sjekke opp dette i morgen etter jobb med den yslangen, om det er den mjuke som kommer ut av toppdekselet du mener ja? var en liten rift der faktisk, men fikk tetta det. blir å bestille alt nytt nå uansett forr å være 110% sikker at det er tett.. men, oljesvettinga i dette området? snakker vi om "Y" slangen her da? irriterer meg at butikkene har stengt i morgen men får bare vente til mandag med å bestille... Tenk hardt på bildet du kim:D hjelper på uansett nå... Se der ja.. nå kanskje du kommer på rett kjør! ja, mener på at du hadde trykktestet jeg.. litt tvilsom trykktesting kanskje? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#48 Skrevet August 23, 2008 ja men har faktisk ikke trykktesta akkurat den der:D 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#49 Skrevet August 25, 2008 Har da tettet disse lekasjene idag, og trykktestet= TETT! Mangler bare ecuen, den kommer fra es-tuning på torsdag ca etter litt modifisering, ny mapping osv... Får bare krysse fingrene nå, gleder meg som en shitkid..... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#50 Skrevet August 25, 2008 Satser på at det går din vei denne gangen!! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...