Trykkfall mellom Gasspjeld-turbo?

Anbefalte innlegg

jepp, tipper det blir en solid dram i helgen om alt er i orden:D er drittlei nå:P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

I morres kom Ecuen i postkassa mi, monterte den og bilen starta ikke... grunnen til dette er at han som chippet bilen min først har kortsluttet noe i en printplate, dårlig lodding ,med mye flyt i. Kommer ikke inn i vag-com heller. dette har jeg vert klar over men i og med at det funket sist gang etter at jeg fikk nytt program/map så gadd jeg ikke kjøre noe med det... Ecuen er nå på tur til Es-tuning igjen for bytte av printplate, nytt opsett og map. fikk da ikke testa bilen idag etter at jeg tetta lekasjen. Sånn kan det gå, ser ikke ut til at dette går min vei hele tiden men må nesten bare vente til alt er på plass...: bh :

Emil i mosjøen som jobber for Es-Tuning skal ihvertfall ha en stor takk for super service, og han skal faktisk bytte dette uten kostnader for meg, synes faktisk jeg fortjener dette til syvende og sist:p

 

Får vel tid til å få mekka på siste rest av eksosen nå, om Ørjan har litt tid til overs:tilber:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

I morres kom Ecuen i postkassa mi, monterte den og bilen starta ikke... grunnen til dette er at han som chippet bilen min først har kortsluttet noe i en printplate, dårlig lodding ,med mye flyt i. Kommer ikke inn i vag-com heller. dette har jeg vert klar over men i og med at det funket sist gang etter at jeg fikk nytt program/map så gadd jeg ikke kjøre noe med det... Ecuen er nå på tur til Es-tuning igjen for bytte av printplate, nytt opsett og map. fikk da ikke testa bilen idag etter at jeg tetta lekasjen. Sånn kan det gå, ser ikke ut til at dette går min vei hele tiden men må nesten bare vente til alt er på plass...: bh :

Emil i mosjøen som jobber for Es-Tuning skal ihvertfall ha en stor takk for super service, og han skal faktisk bytte dette uten kostnader for meg, synes faktisk jeg fortjener dette til syvende og sist:p

 

Får vel tid til å få mekka på siste rest av eksosen nå, om Ørjan har litt tid til overs:tilber:

 

det ble ikke enkelt dette! :P Håper det går bra NÅ da!

 

Eksos skal vi få til!;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hehe, ja det skal du ha veldig rett i:P

Har du mulighet for å ta opp et sveiseapparat i garasjen her?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da var dagen kommet:å Fikk montert ecu idag med nytt oppsett samt prøvekjørt, alt er tett og fint + at feilkodene er borte:D:D:D Hadde aldri trodd at slangen fra innsug til åndingen kunne skape dette problemet men tydeligvis var en liten sprekk i den slangen jeg faktisk ikke fikk trykktesta årsaken. får bare håpe noen andre får litt veiledning ved å lese denne tråden om samme problem oppstår...

Takker alle som har kommet med innspill her i denne tråden, det har hvert til stor hjelp:D

 

-Turbotrykket peaker på 1.3 og legger seg flat på rundt 0.9, det er i minste laget men skal prøve en annen N75 ventil og se om jeg får stabilt trykk på ca 1.2 hele veien. Har også spekulert i boostkontrolleren jeg har kjøpt, men må nesten bare se hvordan det blir med en annen N75.

Noen forslag på dette?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du har K03s og 1MB flash, så tror jeg nok et ladetrykk på 0,9 bar er veldig riktig.

 

Er jo så mange tunere her inne, så noen burde vel ha peiling på dette ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

stemmer Kim, men det er så sykt forskjell på 0.9 til 1.2, må vertfall ha 1... det suget som er på 1.3 akkurat ved peak vil jeg nesten ha hele tiden men får vel bytte snurra i vinter og montert noen større dyser osv, forventer ikke mye av den oeg K03s som står på nå;) har hatt misstanke om N75 lenge etter dette tullet med lekasjen som var, skal prøve J ventilen å se om den holder litt bedre, skal også montere en annen resirk i morgen:) Er det H ventilen de fleste kjører på egentlig?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hehe, ja det skal du ha veldig rett i:P

Har du mulighet for å ta opp et sveiseapparat i garasjen her?

 

Grattis! Fedde nais! ;)

 

 

Er redd eksosen må sveises på jobben om det skal gjøres.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har akkurat samme problem på min tqi.

Eneste er at min bil går i nødmodus av og til når jeg starter den opp,og hvis jeg da skrur av og på tenninga i fart er det full fres igjen...lader stabil 1,25 konstant.

Når den går i nødmodus for jeg opp samme feilmeldinga som deg.....har bytta alt av åndingslanger,bortsett i fra den du fant feilen på.....det som er rart er at når den ikke går i nødmodus,går bilen ytrolig godt...jevnt og fint drag på hele registeret!!!

En annen ting som er rart,er at jeg får en plystrelyd i fra turboen når den jobber på fult ladetrykk.

Har trykktesta systemet,og har ikke sjangs og høre noen som helst form for lekasje....har til og med bytta plastrøret til peilepinnen,men uansett,bra at du har funnet ut av problemet med bilen din....;)

Kommer nok en dag hvor jeg finner det ut også.....mistenker litt den føleren som sitter på toppen av intercooleren...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Heisann, virker som om det er en giver eller en reguleringsenhet, som dermed kan gi utslag på nødmodus.

Om du har stabilt ladetrykk etter at du starter bilen på nytt, kan du utelukke en lekasje. om noe ev lekker, slanger ol vil du få en sinnsyk peak, så faller trykket rett ned i bunn når turtallet stiger. jeg opplevde vertfall at turboen bare snurra skyhøyt på trykk uten at det skjedde noe, 0 drag på kjerra.

typisk årsak til dette er n75ventilen som går i stein, og ikke fungerer. plystrelyden er der om du har åpent filter, men så lenge bilen lader bra og ikke lager unormale lyder skal alt være i orden.

 

Det jeg vil anbefale deg å gjøre: start bilen, åpne huvet og finn fram til ledningen som går inn på N75 ventilen. dra kontakten av og på selve ventilen og sjekk om du hører/kjenner et klikk fra ventilen hver gang du setter kontakten på og drar den ut.

Hører du ikke denne klikkelyden har du en defekt N75:)

Om ikke dette er problemet kan du output teste alle vacuumstyringene i vagcom for å komme litt lengre på sporet.

Føleren som sitter på toppen av intercooleren er visstnok bare en tempføler som reg temp på inntaket, den skal normalt sett ikke gi utslag på nødmodus.

Du har også en ventil som heter N249 som sitter uter platen ved siden av peilepinnen, den har også en innvirkning på nødmodus i form av trykk/vacuum. Gasspjeldet kan også være en årsak, det kan du prøve å grunninstille på nytt, da denne pressuredrop between turbo and trottlevalve ofte gir en pekepinne mot gasspjeld som tuller.

 

Kommer ikke på mer i farta men håper du finner ut av dette snart og at du ble litt klokere!:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei...takker for bra svar:)

Har testa litt i dag,og fant ut at n75 klikker som bare det når jeg napper ut og inn ledningen,så den kan jeg nok utelukke....

Har som tidligere sagt at det som var av morkne slanger er byttet ut og hele systemet er trykktestet på ca 1.2kg og ingen lekasje og spore...så jeg mistenker at det er som du sier,en ventil ellr en føler av et slag!

Er ingen lamper som popper opp i dæsjen,kun den samme feil koden når jeg kjører diagnose på den...

Av og til når jeg kjører,så virker alt som det skal helt til jeg slipper opp og bremser ned,da hender det en sjelden gang at den går i nødmodus når jeg skal dra i gang igjen....

Plystrer det godt i turboen din også?kan minnes om kjørestøy i stereo eller noe lign.

Er kun av og til den går i nødmodus når jeg starter opp og kjører i gang....kanskje 1 av 5 ganger...hmm....ellers går bilen som en s3 og vel så det ;)..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gasspjeldet kan også være en årsak, det kan du prøve å grunninstille på nytt, da denne pressuredrop between turbo and trottlevalve ofte gir en pekepinne mot gasspjeld som tuller.

 

Hvordan setter man grunninnstilling på nytt? med vagcom?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

På hva? gasspjeld?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

blokk 60, "switch to basic settings"

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

blokk 60, "switch to basic settings"

 

Er det ikke det samme som hvis man kobler ut batteriet i 30 min.? Eller er det forskjell på de to ting?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikke sikker på det faktisk, sikekrt noen som kan svare på det.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har forstått det som at grunninnstillingen tenderer å bli feil når man tar strømmen over tid. ECU mister minnet den har om spjeldvinkel, resulterer i feil på grunninnstilling. Derimot slettes vel evt. feillager om man har av strømmen en viss tid. Gjorde ihvertfall susen for å få bilen til å slukke ABS lampa etter bytte av sensor.

 

Det sto nevnt som en av mulige årsaker på Ross-Tech wiki om akkurat den feilkoden i vag-com.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.