Bytte til 2.1t 10v KG motor i Audi 90 Quattro, har endel spørsmål angående det.

Anbefalte innlegg

Hei!

Skal bytte motor i 90Qn typ89 1990mod til en 2.1t 10v kg motor 1987 mod.

Motoren er overhalt med alle pakninger/simringer/ny clutch/reg.reim og vannpumpe.

Lurer derfor på om det er noe jeg trenger utenom motoren og ledningsnettet?

Hvordan er det med coilen som sitter der fra NG 2.3E motoren? Brukes denne på motoren?

Batteriet må flyttes baki bagasjerommet?

Girkassen passer rett på? Fikk høre at det ikke passet helt over så man må skjøte på 12mm, men dette var ikke på forumet her.

Er det idioti å kjøre med en turbosmart åpen dump på motoren?

Hvordan er det med monteringen av intercooler på denne iforhold til en Audi 200?

Hvilken olje bør jeg bruke på motoren?

Det sitter et simons effektanlegg på bilen nå, er vel 2,5" eller 2" bak til lyddemperen, passer dette på manifolden, noe jeg må gjøre om?

Noe annet man må tenke på?

I tillegg:

Når man har fått inn motoren, fått startet opp, koblet alt.

Hva er et driftsikkert ladetrykk på motoren? samtidig som den skal gå best mulig. 1 bar?

Takk for svar! Håper noen med peiling tar seg tid til å besvare spørsmålene. ;)

Mvh.Marius Randen Grothe

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

vet ikke svaret på alt. men batteriet må flyttes bak, girkassa passer rett på, det går an å kjøre åpen dump, anlegget passer ikke på manifolden men du har kansje downpipe til turboen å da sveiser du til no greier.. 1 bar er safe, hvis du ikke har bredbåndslambda.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for svar! ;)

Men kunne noen svar på om coilen som sitter på 2.3E 10v NGmotoren passer på KGmotoren? ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må nesten prøve å bumpe denne :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.