Høy tomgang på 1,9 TDI 130hk

Anbefalte innlegg

Har nå siste tiden fått noe høy tomgang på motoren min 1,9 TDI, 130 hk.. skjer ikke hver gang jeg starter bilen, men da det skjer så ligger tomgangen på litt over 1000 rpm, problemet forsvinner etter en kort tid..

men en annen ting jeg da har lagt tilmerke er at de gangene det skjer, så har det usedvanlig lang glødetid.. kan det være en av glødepluggene som fjusker ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har nå siste tiden fått noe høy tomgang på motoren min 1,9 TDI, 130 hk.. skjer ikke hver gang jeg starter bilen, men da det skjer så ligger tomgangen på litt over 1000 rpm, problemet forsvinner etter en kort tid..

men en annen ting jeg da har lagt tilmerke er at de gangene det skjer, så har det usedvanlig lang glødetid.. kan det være en av glødepluggene som fjusker ?

Jeg tror det er en temp.føler/giver på kjølevannet som er gåen. (motoren tror at det er iskaldt ute)

Den står på et T-sykke rett ut av toppblokka.

Hadde samme problemet på min Passat TDI motorkode (AFN)

Jeg garanterer ikke dette, men symptomene hørtes mistenksomt like ut.

Mvh Preben

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stemmer, det var det de fant ut ved å sjekke feilkodene på bilen..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.