Anbefalte innlegg

Hei!

Selv har ikke dette vært i mine tanker å finne på og gjøre men har hørt litt og pratet litt rundt dette med noen folk nå og nesten blitt overbevist om at det går ann å lakkere SOMMERFELGENE selv med spray boks og få et strålende resultat som varer.

En god bekjent av meg har gjort dette selv og han kjører på 4 sessongen nå med felger han har lakkert selv.

Hva tror dere om dette?

Selv har jeg fryktelig lyst til å prøve, men er litt i tvil : rolleyes

Mvh pk : vinke :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har selv gjort det en gang for mange år siden.

Pusset ned felgene skikkelig og sprayet dem selv og klarlakk på toppen.

Tror ikke jeg gjorde en god nok jobb for noen rennemerker og striper etter sandpapir ble det.

Men desverre så holdt de ikke så lenge. Etter litt steinsprut så begynte de å flasse. : bråk :

Etter at jeg kjøpte ny bil ( en mercedes c180 : dum : ) med kant kjørte felger så fant jeg en

billakkerer som lakkerte felgene etter klokken 16:00 : smil : så betalte jeg 500 kroner for hver felg

innkludert at han fikset opp felgene og lakkerte. De felgene ble som nye og megafornøyd.

Må i ettertid si at timene jeg brukte på å pusse og ikke minst kostnadene med spraybokser og klarlakk

var ikke noe billig fornøyelse. 2000 kroner for skikkelig utført arbeid og "nye" felger var en bedre løsning.

Men det er meg da : rolleyes

Noen liker gjerne å gjøre dette selv......selv om det tar mange timer.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

PS:sitat fra Frank kaspersen,som jeg selv fulgte;)

Pusset med 400. så 800, så vannsliping med 1200 om jeg ikke husker feil. Brukte grunning, så Quick lakk og klarlakk, resultatet ble meget bra og holdbart, bilder kan du se på linken rett under skrifta her. X bilen min Audi S2. Lykke til

Ble ett meget bra resultat,syntes jeg da og definitivt til å anbefale:)

Går fort å pusse dem ned,men ta deg god tid til lakkeringen,flere tynne strøk med lakk 5-6 lag og samme med klarlakken:)

Lykke til;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

PS:sitat fra Frank kaspersen,som jeg selv fulgte;)

Pusset med 400. så 800, så vannsliping med 1200 om jeg ikke husker feil. Brukte grunning, så Quick lakk og klarlakk, resultatet ble meget bra og holdbart, bilder kan du se på linken rett under skrifta her. X bilen min Audi S2. Lykke til

Ble ett meget bra resultat,syntes jeg da og definitivt til å anbefale:)

Går fort å pusse dem ned,men ta deg god tid til lakkeringen,flere tynne strøk med lakk 5-6 lag og samme med klarlakken:)

Lykke til;)

Hvilken link?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvilken link?

Denne: http://www.svaeregreier.com/index.php?section=39

Kjørte med det en sesong, felgene like bra, var og på Gatebil og kjørte på bane, så lakken tålte varme og ;)

Men har jo litt og si hvilken felger du har da, tenker på om det er greit og komme til og pusse. Mine hadde jo greie flater og jobbe med:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.