#1 Skrevet August 4, 2008 hallo..enveisventilen til olje, sitter denne bak en oljetrykksgiver (øverst ell.nederst?) noen som vet om det går ann å ta ut denne får å sjekke den? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet August 4, 2008 Ja den sitter bak en av de Huske ikke i farten, men ja, man kan skru den ut og teste den. Mener det er torx spor i den. Vær forsiktig da den er laget av alu og kan knekke lett eventuellt at du ødelegger sporet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet August 4, 2008 Takk for svar Paul...Pleier det å samle seg noe særlig dritt i denne?? Og går det ann å måle oljetrykket i toppen på noen måte ? (hvis det er noe i noen kanaler) ell er jeg helt på bærtur...eh.. mvh. Roar. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet August 4, 2008 Har du noen problemer ? Greit om du forklarer litt mer dersom du har det. Det skal jo egentlig ikke samle seg dritt i denne så lenge filteret skiftes sammen med olje på regelmessig basis. Jeg kjenner ikke til noen måter å måe oljetrykk i bare toppen på. Oljetrykksmeteret ditt sitter jo en av kanalene som går til toppen din. Ventilen er der for å hindre at oljen fra toppen din renner tilbake til bunnpannen når du stopper bilen med det resultatet at løfterene går tomme for olje og tikker under oppstart. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet August 4, 2008 Sitti å lest i de fleste forum og nettsider ang. disse motorene i flere mnd.,aldri for gammel til å lære no nytt ..he he.. bygde ny motor i vinter etter etter att den hadde fått litt hard medfart av forrige eier.. he he..Motoren har fungert veldig bra.!! Monterte bbl.som ekstern overvåkning. fungert bra. Måtte plutselig nå overhale servopumpe også.. Etter mange oppstarter pga servo, synes jeg oljetrykket kanskje var lavt..4.5 bar kald 1.6varm,3.5 -4 v. pådrag . etter org måler i bilen. Lagde en mek. måler nå. ikke fått koblet denne mek.måleren enda... + bbl. verdiene tar plutselig helt av samtidig.. går på 14.7 tomgang og plutselig går den opp til 21 av seg selv men hører ikke noe forskjell på gangen.. Får ny sonde snart, håper jo det er den som er syk men man blir litt svett av sånn når man ikke ser eller finner noe feil, feilsøkt også med memoscan/can bus 5052 (Obd2?)... bensintrykk 2.6 bar - 3.1 bar med vakum av..Best å være på den sikre siden ang. oljetrykket og bensintrykk , derfor lurte jeg på trykk til topp.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet August 5, 2008 den enveisventilen sitter bak en oljetrykksføler på venstre siden av blokka, sitter med invendig 12kant. Sitter inne i blokka. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet August 8, 2008 Kan da legge til at denne delen kostet 125kr inkl klubbrabatt delenr: 077 103 175 B 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...