8,5 - 19" ET30 på Passat 3BG

Anbefalte innlegg

Har funnet drømmefelgen, men er usikker på om den vil passe.

Fås kun i ET30. Vil dette gå på Passaten min?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bør funke med 225 dekk :) Men spørs jo litt på senken også, vil vel kunne subbe om du skal ha den helt på bakken.. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har 8,5x19 met et 35 og det er helt kant i kant med hjulbuene, men har spacet ut 5mm bak for å få dem litt utafor men det er bare felgkanten som blir utafor da, dekkmønstre er innafor siden jeg har litt strekk på dekka. Dekkdim jeg bruker er 235/35/19 så kan jo kansje gå med de felgene du har sett deg ut:) Hva slags felger er det forresten?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er Zito SA17 som er utgått av produksjon. Men tror jeg dropper dem. Tror ikke det vil gå med ET30.

Vil helst ha ET35.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det der går rett på uten heft:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vil det se bra ut da? :) Vil helst ha felgen kant i kant med hjulbuen. Å ikke subbe hehe

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvor mye er bilen senka? evt planer om? Broder har 8,5x19 ET 35 med 235/35 og det subber ikke en dritt med 60-65mm senk. har 5mm spacer bak, men har planer om 10 bak og 5 foran.. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Greit nok det er 18 tommere men med 8,5x18 ET30 foran med 225/40-18 dekk (Conti-dekk) og ET25 med samme dim dekk og felg bak subber ikke selv med full bil og cirka 70 mm senk foran. ;) Så vil tro 8,5x19 med 235 dekk med ET30 vil gå også. Men kan være avhengig av hvilket dekkmerke man velger,husk på at det kan skille MYE på den faktiske bredden. Nankang jalla-dekk går for å være et av de smaleste merkene.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har planer om å senke den slik at hjulbuen går i kant med dekket. Vet ikke hvor mange mm det blir..

Har justerbart så...

Men her er et bilder av en passat 3bg med samme felgene. http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=93029&page=3

Men disse har ET37. Og det ser jo ut som det går i kant med hjulbuen. Så da lurer jeg litt på hvordan det vil gå med ET30. Vil det ikke stikke en god del utenfor hjulbuene?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fra ET37 til ET30 er det jo bare 7mm da. Så hvis gewinden din er sån passe stivt så ska ikke det være no problem.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

7mm er ikke "bare" når det gjelder innpress ;) Det utgjør MYE :) Men ET 30 tviler jeg på er noe problem.

Og btw, jo mere du senker, jo lenger inn havner felgene ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har funnet drømmefelgen, men er usikker på om den vil passe.

Fås kun i ET30. Vil dette gå på Passaten min?

I 2003 hadde jeg 8,5x19 ET30 (ET45 med 15mm spacer) med Falken FK451 235/35 19 på min Passat 3BG sedan. Bilen var senket 70mm med AP gewinder og da subba endel foran når man kjører over kanter (dump og sving på hjula), men mener å huske at det ikke subba når jeg kjørte rett fram. Så jeg bytta til 10mm spacer og ET35.

Men hvis du velger brede/feil 235 dekk, så subber det helt sikkert endel uansett. Jeg ville satset på 225 dekk for å være sikker. Bak er det god plass.

passat_RKO3_uskilt 50.JPG

passat_RKO2_uskilt_80.JPG

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.