ka kan vere gale med min 2.2t??

Anbefalte innlegg

her om dagen begynte den å rykke voldsomt når eg ga full gass akuratt so han mysta all effekt for so å få den igjen å myste den igjen.. so gjekk de bra ei stond helt til bilen begynt på samme måte å da måtte eg stoppe for den drog ikkje på noken gir.. men ette litt gjekk den igjen.. so neste dag gjekk den normalt men når eg tok inn clutchen og og turtale dala so langt ned at bilen stoppa..

men de og gjekk over ette litt.. noken som veit ka det kan være??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Går den på alle sylindre? Går den på tomgang?

 

Sjekk:

-slanger (at det ikke er hull noe sted på trykk eller vakumsiden)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Går den på alle sylindre? Går den på tomgang?

 

Sjekk:

-slanger (at det ikke er hull noe sted på trykk eller vakumsiden)

 

den går på tomgang men ikkje med de samme bilen er kald.. men vis de er sylinder burde det vel være ett konstant problem?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det kan dessverre være hundre ting.

Sjekk slanger, plugger, TOS, coiler, coilstammene/pluggstammene, koble fra lmm og se om det blir bedre.

 

Du må nesten bare begynne i en ende og lete etter feil.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det kan dessverre være hundre ting.

Sjekk slanger, plugger, TOS, coiler, coilstammene/pluggstammene, koble fra lmm og se om det blir bedre.

 

Du må nesten bare begynne i en ende og lete etter feil.

 

kobla fra lmm men blei berre verre da :(

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk alle vakuumslanger. Min hadde lignende symptomer (dog ikke så brutale som du beskriver her), og fant to slanger som ikke var tilkoplet.

Men hvis det blir verre av at LMM koples fra, og jeg har skjønt ting rett, er det ikke denne det er noe feil med.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Les av feilkoder om du kan og prøv å lån en coilrekke fra en annen bil.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja får vel prøve på de

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan ha med bensintilførsel å gjøre også.. Bensinpumpe, tette slanger, ødelagte slanger, tett filter etc.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan ha med bensintilførsel å gjøre også.. Bensinpumpe, tette slanger, ødelagte slanger, tett filter etc.

 

har tenkt på om de kan være pumpa som helde på å ta kveld! er dei dyre?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ca 1800kr fra Møller. Tror det var det jeg betalte.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har tenkt på om de kan være pumpa som helde på å ta kveld! er dei dyre?

 

Spørs hvilken pumpe du har i bilen din det.. Er det pierburg(?) pumpe er den fort mye dyrere på møller hvertfall, men om det er bosch koster den vel omtrent det Knut-Arne sier her..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

lurer ¨på om det er lekasje mellom blokk og eksosmanifold.. kan det ha noke med dinna rykkinga å gjere?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Toppakning på tur til si takk for seg kanskje !

Hvis den ryker fært, kan det tyde på vann i eksosen... Ta en komp test så finner du ut om den er tett eller ei !

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

bilen strarter, går påfint på tomgang i 5 sekunder, da begyner den å gå rart å når eg gir gass skjer de ingen ting den berre går lenger ned på turtall før den plutselig kan komme opp på turtall igjen,,, skjønner ikkje ka det kan være...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

skulle få det idag men passa ikkje pluggen so no har eg bestilt en overgang =) so håper den kjem snart so eg får sjekka det opp =)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kjiipt å ha en bil so ikkje går sikkeli!! venter fortsatt på kabel.. starta opp idag men ingen forandring,, går sikkeli so gir eg gass da går den på tur tal, so høyre eg en (puf) eller pof lignandes lyd fra motor romme so dette den ned på turtal (nesten like før den sløkna, so full gass å ette 6 sek so reagera den opp på turtall igjen, so går den bra igjen før de samme skjer ette 10 sek.. ingen andre som har ett forslag?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

2 Faults Found:

00537 - Lambda (Oxygen Sensor) Regulation

08-00 - Control Limit Surpassed

00525 - Oxygen (Lambda) Sensor (G39)

29-10 - Short to Ground - Intermittent

Readiness: N/A

 

ditta ve det som kom opp med vag-com.. noken som kan forklare?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kan du ikke starte den aa faa en til aa se i motorrom da? virker som topp pakningen spor du meg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kan du ikke starte den aa faa en til aa se i motorrom da? virker som topp pakningen spor du meg

har stått der og sett sjøl

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.