#1 Skrevet August 4, 2008 jeg har akkurat kjøpt meg en audi 90 Q, og søker automatisk på forumet etter aktuelle tråder, deler, problemr osv. osv. men jeg er ingen ekspert på hverken audi eller vw. bare sånn godt over gjennomsnittet interrisert. og da støter jeg rett som det er på koder på både karrosseri og motortyper som jeg er litt usikker på... SÅ det jeg lurer på er om det finnes en oversikt der det står hvilke navn de forskjellige karroseriene og motorene har, som B4,4b,b5, aa, ace, 3bg, 3b osv osv. har etter en tid på forumet lært en god del koder, og nå når jeg har skaffet meg en 90, så er det kodene til den type bil jeg lurer mest på, men hadde vært greit med en fullstendig oersikt...... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet August 4, 2008 I hvert Treffpunkt står det listet opp alle Audi og VW modeller med sin karrosserikode. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet August 4, 2008 De aller fleste motorkodene bør stå her: http://www.sun-diagnostics.com/intl/en/pdf/html/full_audi.html 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet August 5, 2008 takker. har ikke sett i treffpungt enda, men den linken som ble lakt ut stod det noe,men ikke fullt så detaljert som jag hade ønsket meg, som f.eks den bilen jeg var mest ut etter så står det kun "ng"-koden på 2,3motoren til audi 90, står ikke hverken 2,3-10 eller -20, eller de forskjellige navnene på karosseriene. kanskje treffpungt hjelper meg mere. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet August 5, 2008 I treffpunkt vil det stå type 89 på din bil, og kun det. At det står NG som motorkode sier jo det meste om motoren, Altså at det er en 2,3 l 10v som fantes i audi 90 og coupe type 89. En 20v sugemotor heter jo 7A. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet August 6, 2008 ok. var akkurat sliktjeg var på utkikk etter, at f.eks bilen er en type89, og at 20v heter 7a. men har liksom aldri fått en skikkelig oversikt av dette, ike bare for 90,men for andre vag-biler også. men takker for info. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...