#1 Skrevet August 4, 2008 Jeg fikk feil visco-kobling av GermanAutoParts i posten idag. At de hadde sendt meg feil clutch så jeg ikke før jeg hadde demontert den gamle vifta, og jeg ble noe frustrert noen minutter der. Men så ga jeg faen, jeg gadd ikke å returnere varer over dammen og slikt, så jeg spurte om alternativer, spurte publikum og de ba meg ringe en venn, så det gjorde jeg. En venn med dreiebenk.. Jeg tok med meg visco-clutchen og vifta og den gamle clutchen bort, så begynte vi å fundere litt. Vi endte med å dreie vekk kjøleribber og "unødvendig" gods av clutchen for å få den til å passe i vifta, og det fikk vi til til slutt. Passa med presspassning, og fikk gjort den fast mer enn godt nok. Men så slo det meg nå i ettertid.. Denne clutchen jeg fikk, var egentlig til Audi A8's V8-motor.. Og kanskje viftene der er mye større en min vifte, slik at de er ment å dra tyngre moment rundt liksom? Vil det si at vifta mi vil gå med for fort rundt under kalde temperaturer, eller vil dette mest sannsynlig fungere greit? Kanskje vifta mi til og med under varme temperaturer da får en ekstrem omdreiningshastighet og går i oppløsning som en ninja som blir sprengt med en tuba? Kort spurt, er det noen fare med å bruke den visco-clutchen jeg fikk kontra å bruke en original en? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet August 5, 2008 mipp-mipp 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet August 5, 2008 En siste bump før jeg gir opp å få noe kvalifisert gjetning.. Hadde vært fint om andre enn meg selv hadde en formening om dette 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...