#1 Skrevet August 4, 2008 Har strevet litt med en G3 i det siste, bilen det gjelder er en 93 mod 1.6 med motorkode ABU. Problemet er at den fjusker på mellomgass / jevnt turtall, virker som det årdner seg når jeg får opp turtall og gasspådrag. Det og holde 80km/t i 5gir kan man bare glemme, da hopper hele bilen, kjennes ut som bensinkutt eller mangel på tenning. Det som er gjort : Byttet plugger samt plugg ledninger, byttet hallgiver og resten av fordeler samt fordeler lokk, sjekket alt av filtre. men bilen oppfører seg akkurat likedan. Kjørte diagnose på den og den slår ikke ut med noen feilkoder. så tips mottas med glede? Jeg vet jeg har lest om lignende problemer tidligere og prøvde og søke litt uten resultat, dett fordi jeg kan huske noen snakke om en membran i innsug eller innsprøytning som det var ganske vanlig at det gikk hull/rift på, dette skulle vistnok gi slike symptomer, så hvis noen kan fortelle meg hvor denne membranen sitter og hva den gjør eventuelt delenummer (har ETKA men finner den ikke) så hadde det vært topp Mvh Jørgen Lundsvoll 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet August 6, 2008 BUMP Må hjelpe meg selv litt her nå, så for og bevare/gjenoprette husfreden trenger jeg litt tips fra noen som har/tror de har peil på hva dette kan skyldes : les problemet med golfen, ikke frua 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet August 10, 2008 Ingen som har innspill ? ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet August 10, 2008 Min og var slik når jeg kjøpte den,turtallsperra slo inn på 4500 omd. Da måtte jeg stille tenningen så var det bortevekk:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet August 10, 2008 Stilte du tenningen ved og vri fordeleren da ? har justert litt på gefylen der, til jeg fikk den til og gå rent på tomgang, men fjusker fortsatt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet August 10, 2008 Er det impulsgiver på kammen på denne som på de "nye" 100hk motorene som står i Golf 4? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet August 10, 2008 Ja tok den på frihånd,prøvde først med tenningslampe men fant ikke merket. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet August 10, 2008 hvis det er hall giveren du mener så er den på kammen ja. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet August 10, 2008 Jeg vet jeg har lest om lignende problemer tidligere og prøvde og søke litt uten resultat, dett fordi jeg kan huske noen snakke om en membran i innsug eller innsprøytning som det var ganske vanlig at det gikk hull/rift på, dette skulle vistnok gi slike symptomer, så hvis noen kan fortelle meg hvor denne membranen sitter og hva den gjør eventuelt delenummer (har ETKA men finner den ikke) så hadde det vært topp Mvh Jørgen Lundsvoll Denne sitter under spjeldhuset, eller det som ser ut som en forgasser. Ser ca. slik ut:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet August 11, 2008 Denne sitter under spjeldhuset, eller det som ser ut som en forgasser.Ser ca. slik ut:) Takk takk . . 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...