#1 Skrevet August 5, 2008 Hei har hørt at quattro systemet er følsomt for ulik dimmensjon på hjul forran og bak. Hvor mye differanse kan systemet takle? Hva med felger i 6 og 7" med samme dekk bredde? (da 7" bak). Hva om man øker sporvidden med spacere/adaptere i forhold til original? Har dette noen betydning så lnge man øker likt forran og bak? anyone? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet August 5, 2008 Du kan gjerne kjøre med 8x13 felger foran og 10x20 felger bak så lenge rulle-omkretsen er lik. Har selv hatt quattro med bredere felger og dekk bak kontra foran. Det som er viktig å passe på er rulle-omkretsen er likest mulig. For eks. i 18 tom er 225/40-18 og 255/35-18 en mye brukt kombinasjon,i 19 tom er det 235/35-19 og 265/30-19 bak. Spacere har ingenting å si på quattro,man forandrer kun sporvidden å den har ingenting å si på drivverket. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet August 5, 2008 Hastighetsforskjeller mellom for og bakaksel vil du unngå! Det vil slite utrolig på både dekk og drivverk. Det er ikke få quattroer som har fått havarert drivverk etter redning med brillebil. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet August 5, 2008 Er det virkelig bilbergere i dette landet her som er så udugelige/uvitende at de henter quattroer i brille? Skulle jo vært skutt! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet August 8, 2008 Om du har gamle quattro med åpen diff i midten gjøre det ingenting om du har forskjell mellom forran og bak, har du torsen er det verre. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet August 19, 2008 Slenger meg på her siden jeg har akkurat dette "problemet" om dagen. Kjører med 225/30/20 foran og 235/30/20 bak. Vil dette ødelegge Quattro`n? (er helt blank på dette her) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet August 19, 2008 Slenger meg på her siden jeg har akkurat dette "problemet" om dagen.Kjører med 225/30/20 foran og 235/30/20 bak. Vil dette ødelegge Quattro`n? (er helt blank på dette her) Ville nok vurdert å fått 4 like dekk ja.......en her i området fikk havari på girkassen på en Golf Syncro med 195/50 dekk foran og 205/50 dekk bak så det er ikke så mye som skal til. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...