Stavanger: Noen superduper elektrikere her?

Anbefalte innlegg

Er det noen her i stvg som kan hjelpe meg med et problem?

Case:

Sveiseapparat har 3 fas 4pluggers kontakt, kontakt på veggen har 5 plugger. Noen som føler for å hjelpe? Regner med det må mekkes noe i apparatet også:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det noen her i stvg som kan hjelpe meg med et problem?

Case:

Sveiseapparat har 3 fas 4pluggers kontakt, kontakt på veggen har 5 plugger. Noen som føler for å hjelpe? Regner med det må mekkes noe i apparatet også:)

Den med 5 plugger har en null-leder, normalt blå.

Koble opp de andre så skal det funke....regner med at apparatet også er 400V altså rød plugg?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk en til å koble opp 4pluggers kontakt slik at det passet gamle verkstedet, det satt orginalt en 3kontaktersplugg der. Om det er 400v eller hva det er vet jeg ikke

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Husk også på at det må være rett Ampere styrke på kursen. Er forskjellig kontakter til 16A og 32A.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den kontakta er egentlig til en trucklader så regner med det er 32a da. Er en grusom tykk ledning til kontakta på veggen i allefall

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan hjelpe deg med problemet hvis du klarer å vente til den 13. kommer da hjem fra Platformen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Røde kontakter skal være 400V og blå kontakter 220V.

Hvis det er en rød 16A plugg på sveiseapparatet skal det vel være greit å sette på en 32A plugg og bare la null-leder være tom.

Har det blå plugg må du bygge om sveiseapparatet om det er mulig.

Ikke at jeg er elektriker men jeg har puslet litt på verkstedet, og ingen katastrofer så langt.

Eirik Hansen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan hjelpe deg med problemet hvis du klarer å vente til den 13. kommer da hjem fra Platformen.

Går helt fint det, bare det ikke er fredag den 13`ende. Da går jeg i ly

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.