#1 Skrevet August 5, 2008 Har litt rare bremser på Caddy'n min. Kan kline inn pedalen nesten uten at det skjer noe. Har vært et par ganger jeg har sliti med å stoppe før kryss osv. Den tar ganske langt inne, og noen ganger "Stopper" den som om det er en vegg. Mulig jeg trykker den i bunn? Prøvde å lufte forran istad, den ble litt hardere etter det, men kom uansett ikke noe luft... Brekket mitt er jo også så dårlig at bilen sklir fram selvom jeg drar det HEEELT opp.. Kan bremsene bak ha noe å si på det? Luft osv der? Er slitte tromler osv.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet August 7, 2008 Har litt rare bremser på Caddy'n min. Kan kline inn pedalen nesten uten at det skjer noe. Har vært et par ganger jeg har sliti med å stoppe før kryss osv. Den tar ganske langt inne, og noen ganger "Stopper" den som om det er en vegg. Mulig jeg trykker den i bunn?Prøvde å lufte forran istad, den ble litt hardere etter det, men kom uansett ikke noe luft... Brekket mitt er jo også så dårlig at bilen sklir fram selvom jeg drar det HEEELT opp.. Kan bremsene bak ha noe å si på det? Luft osv der? Er slitte tromler osv.. Høres mer ut som en lekkasje.. Du bør kanskje kjekke over slanger og rør.. Bremsesylinderen i trommelbremsen.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet August 8, 2008 Det lekker ingen steder.. Bruker ikke væske i det hele tatt. Lufta bak igår. Ingenting der heller. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet August 8, 2008 husk at du har en lastavhengig ventil på bakakselen, denne bør stripses i åpen stilling før du lufter bak... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet August 8, 2008 husk at du har en lastavhengig ventil på bakakselen, denne bør stripses i åpen stilling før du lufter bak... Tror fortsatt det er bremsekraft forsterker'n jeg men. Luftegreiene tror jeg ikke på mer 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet August 8, 2008 Trommelbremser bak vel? Typisk at selvjusteringa på bånda setter seg fast ( rust/møkk ) og bånda dermed ligger for langt unna trommelen. Det gir lav pedal og lang vandring på håndbrekket. Pumper du på pedalen vil den sansynligvis ta lengre ut. ( Bremsebåndene pumpes inntil trommelen og rekker ikke returnere før du trår på nytt = høyere pedal ). 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet August 8, 2008 Trommelbremser bak vel? Typisk at selvjusteringa på bånda setter seg fast ( rust/møkk ) og bånda dermed ligger for langt unna trommelen. Det gir lav pedal og lang vandring på håndbrekket. Pumper du på pedalen vil den sansynligvis ta lengre ut. ( Bremsebåndene pumpes inntil trommelen og rekker ikke returnere før du trår på nytt = høyere pedal ). Hørtes egentlig veldig genialt ut.. Fant ikke noe justering, og stramma brekket forran inni bilen, men fortsatt er det ikke helt bra. Og båndene er bra, samme med selve trommelen. Så skal guffe på med noe rustløser inni deR:) Takker.. Hvor sitter egentlig justeringa bak der a? Må være en mulig til å justere manuelt? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...