Anbefalte innlegg

Heisann.. Har begynnt å bytte clutch på A4'en min, bygynte kl 10 i dag tidlig, å feridg med å få ut kassa ca kl 6..

Var litt mer jobb enn hva jeg trodde faktisk men går greit så lenge man har litt forskjellig verktøy + litt fantasi:)

Har spurt litt her på forumet ang clutch før, å fikk en respons som sa at jeg skulle fortelle om hva jeg har gjort.

Har tatt litt bilder, men glemte uheldigvis kameraet mitt på verkstedet så det kommer ikke før i morgen.

 

er som regel ganske greit å komme til, kan være litt knotete inniblandt noen steder.

Fant ut at det hjelper å forhøre seg med noen som har gjort dette før, så jeg spurte mange. alle kom med forskjellige tips, så jeg har bare dratt isammen alle og rett å slett bare begynt. Tenkte bare at jeg sparer jo ca 10 lapper på å gjøre det selv, å dem kan jeg jo fint klare å bruke på andre ting til bilen:P

Hvis det er noen som lurer på noe ang clutchen, så er det bare å spørre. Har lyst til å kanskje lage en tråd med litt bilder der alle her kan se.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

prøver å få lagt inn noen bilder her jeg, men jeg får det ikke til. Dem er visst for store, å jeg vet ikke hvordan jeg kan gjøre dem mindre.. Noen som vet?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

register deg på photobucket.com.

last opp bildene der og legg inn link til bilde i innlegget ditt.

 

 

Easy:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg startet med å ta bort driv akslingene, dette var veldig lett, mener det var 10 torx skruer som den satt i.

Når dem var av var det bare å pakke dem inn for å slippe støv å dritt på dem, å for å unngå å få for mye olje på gulvet.

 

Når det var gjort plukket jeg bort starteren, løsnet støtten til girkassa, skrudde av alle synlige skruer mellom motor å girkasse.

Så var det en bolt som holdt igjen alt, kom ikke til fra noen steder, så endte opp med å bruke 4 forlengere å vinkel for å komme til den øverste bolten på kassa.

 

Nå fjernet jeg slaven (clutch pumpa), den var ikke fin å ha med å gjøre når man setter den på igjen, så jeg anbefaler heller å ta bort røret som går inn på pumpa, mye lettere å sette den inn igjen.

 

Girkassa er nå av:) utolig tung den:P hvertfall for han som satte den på tåa:P

så da kommer det jeg har ventet på, bytte av lamellen og trykkplata, byttet også lageret som dytter på trykkplata.

 

Bare for å si det sånn så tror jeg alle som vil klare å bytte clutch klarer det, det er egentlig bare det å skru av å på bolter som tar lang tid, jeg brukte 2 dager på å bytte den. å jeg er absolutt ingen mekanikker! håper noen får nytte av denne da..

mini-IMG_0899.JPG

mini-IMG_0906.JPG

mini-IMG_0909.JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hmm...

litt mindre tukkel der, enn TQ vaffal :P

Men fine biler jah.. og alt går... det umulige tar bare litt lengre tid.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eneste forskjell fra TQ er mellomakslingen og noe dill dall:P

 

Har byttet clutch på disse en del ganger. Både TQ og vanlig. 4-5T med løftebukk. Gjør alt arbeidet under ifra.

Har avogtil tatt av begge drivakslingene pga jeg er stor FAN av plass:P men ikke nødvendig.

Bestandig tatt av røret til slave sylinderen og brukt klemme på slangen, lett å lufte etterpå.

Egentlig rett frem som trådstartet nevner her, ikke noe særlig hokuspokus. Så man behøver ikke være redd for å starte på ting..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

men hvordan er det egentlig å lage 4x4 på en som ikke har det ifra før av?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Man deltar i parolympics som Audi har gjort, 4 ringer says it all :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

men hvordan er det egentlig å lage 4x4 på en som ikke har det ifra før av?

 

Ikke noe å tenke på engang:)

Helt forskjellig hjuloppheng og gulv.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hehe.. hadde vært gøy da:P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.