#1 Skrevet August 5, 2008 Heisann.. Har begynnt å bytte clutch på A4'en min, bygynte kl 10 i dag tidlig, å feridg med å få ut kassa ca kl 6.. Var litt mer jobb enn hva jeg trodde faktisk men går greit så lenge man har litt forskjellig verktøy + litt fantasi:) Har spurt litt her på forumet ang clutch før, å fikk en respons som sa at jeg skulle fortelle om hva jeg har gjort. Har tatt litt bilder, men glemte uheldigvis kameraet mitt på verkstedet så det kommer ikke før i morgen. er som regel ganske greit å komme til, kan være litt knotete inniblandt noen steder. Fant ut at det hjelper å forhøre seg med noen som har gjort dette før, så jeg spurte mange. alle kom med forskjellige tips, så jeg har bare dratt isammen alle og rett å slett bare begynt. Tenkte bare at jeg sparer jo ca 10 lapper på å gjøre det selv, å dem kan jeg jo fint klare å bruke på andre ting til bilen:P Hvis det er noen som lurer på noe ang clutchen, så er det bare å spørre. Har lyst til å kanskje lage en tråd med litt bilder der alle her kan se. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet August 11, 2008 prøver å få lagt inn noen bilder her jeg, men jeg får det ikke til. Dem er visst for store, å jeg vet ikke hvordan jeg kan gjøre dem mindre.. Noen som vet? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet August 11, 2008 register deg på photobucket.com. last opp bildene der og legg inn link til bilde i innlegget ditt. Easy:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet August 11, 2008 Bruk Image Resizer, etter at den er installert får du opp et ekstra valg når du høyreklikker som heter Resize pictures. http://download.microsoft.com/download/whistler/Install/2/WXP/EN-US/ImageResizerPowertoySetup.exe 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet August 12, 2008 Jeg startet med å ta bort driv akslingene, dette var veldig lett, mener det var 10 torx skruer som den satt i. Når dem var av var det bare å pakke dem inn for å slippe støv å dritt på dem, å for å unngå å få for mye olje på gulvet. Når det var gjort plukket jeg bort starteren, løsnet støtten til girkassa, skrudde av alle synlige skruer mellom motor å girkasse. Så var det en bolt som holdt igjen alt, kom ikke til fra noen steder, så endte opp med å bruke 4 forlengere å vinkel for å komme til den øverste bolten på kassa. Nå fjernet jeg slaven (clutch pumpa), den var ikke fin å ha med å gjøre når man setter den på igjen, så jeg anbefaler heller å ta bort røret som går inn på pumpa, mye lettere å sette den inn igjen. Girkassa er nå av:) utolig tung den:P hvertfall for han som satte den på tåa:P så da kommer det jeg har ventet på, bytte av lamellen og trykkplata, byttet også lageret som dytter på trykkplata. Bare for å si det sånn så tror jeg alle som vil klare å bytte clutch klarer det, det er egentlig bare det å skru av å på bolter som tar lang tid, jeg brukte 2 dager på å bytte den. å jeg er absolutt ingen mekanikker! håper noen får nytte av denne da.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet August 12, 2008 hmm... litt mindre tukkel der, enn TQ vaffal Men fine biler jah.. og alt går... det umulige tar bare litt lengre tid. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet August 12, 2008 Eneste forskjell fra TQ er mellomakslingen og noe dill dall:P Har byttet clutch på disse en del ganger. Både TQ og vanlig. 4-5T med løftebukk. Gjør alt arbeidet under ifra. Har avogtil tatt av begge drivakslingene pga jeg er stor FAN av plass:P men ikke nødvendig. Bestandig tatt av røret til slave sylinderen og brukt klemme på slangen, lett å lufte etterpå. Egentlig rett frem som trådstartet nevner her, ikke noe særlig hokuspokus. Så man behøver ikke være redd for å starte på ting.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet August 14, 2008 men hvordan er det egentlig å lage 4x4 på en som ikke har det ifra før av? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet August 14, 2008 Man deltar i parolympics som Audi har gjort, 4 ringer says it all 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet August 14, 2008 men hvordan er det egentlig å lage 4x4 på en som ikke har det ifra før av? Ikke noe å tenke på engang:) Helt forskjellig hjuloppheng og gulv. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet August 15, 2008 hehe.. hadde vært gøy da:P 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...