S2 sedan, hvilket produksjonsnr. ?

Anbefalte innlegg

Hvordan eller hvor står står det merket hvilken av de 306 produserte en S2 sedan er ?

Ole Kristian

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal innrømme at jeg aldri har sett chassisnummeret på en S2, men jeg tviler sterkt på at det er noe som betegner serienummeret på akkurat S2 sedan, for sannsynligvis er det bare en "vanlig" Audi 80 uansett hva du sjekker.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er jo flere som har skrevet i annonser dette med at det er S2 sedan nrxxx i rekken av 306 stk produserte. Men viss de bare har lest det utav chassisnummeret så kan eg legge det dødt med en gang for min har 756 som 3 siste nummer!!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er jo flere som har skrevet i annonser dette med at det er S2 sedan nrxxx i rekken av 306 stk produserte. Men viss de bare har lest det utav chassisnummeret så kan eg legge det dødt med en gang for min har 756 som 3 siste nummer!!

Stemmer, ettersom grunnchassis er likt på alle Audi 80 Quattro uavhengig av motor er det samme serie på hele bunten. Det er mulig at en unik, avsatt del av serien ble tatt ut for å bygges til S2, men da må man jo vite hvor den serien starter.. ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stemmer, ettersom grunnchassis er likt på alle Audi 80 Quattro uavhengig av motor er det samme serie på hele bunten. Det er mulig at en unik, avsatt del av serien ble tatt ut for å bygges til S2, men da må man jo vite hvor den serien starter.. ;)

I tillegg er det heller ingen forskjeller i chassisnummeret som forteller om det er en quattro eller forhjulstrekk, eller sedan/avant for den saks skyld. Alt går for det samme. Eneste unntaket er Coupe og Cabriolet som har egne separate typenummer, og RS2 som er laget av Porsche (chnummer starter med WAC)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.