#1 Skrevet August 6, 2008 Mere effekt? eller mindre effekt? lurer på erstatte den med et rent rør? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet August 6, 2008 BUMP! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet August 7, 2008 Motoren trenger en viss motstand for å fungere optimalt, sikkert best med en racekat, så slepper du trøbbel med EU-kontrollen, men mange motorer som virker fint uten kat også......Forhåpentligvis noen andre som kan svare på det:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 4, 2008 Bumper denne, nå høres det ut som hele innholdet i cat`en har løsnet, høres helt forferdelig ut på tomgang, og høres ut som civic med 4" annlegg når jeg gir på...... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet September 4, 2008 Har selv kjøpt dette røret, har ikke fått montert det enda, men det ser utentvil veldig bra ut:) http://cgi.ebay.com/ebaymotors/New-B5-B6-Audi-A4-Test-Pipe-with-Heat-Shield-Turbo-1-8T_W0QQcmdZViewItemQQ_trkparmsZ72Q3a552Q7c39Q3a1Q7c66Q3a2Q7c65Q3a12Q7c240Q3a1318QQ_trksidZp3286Q2ec0Q2em14QQhashZitem380059402149QQitemZ380059402149 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet September 4, 2008 Har selv kjøpt dette røret, har ikke fått montert det enda, men det ser utentvil veldig bra ut:)http://cgi.ebay.com/ebaymotors/New-B5-B6-Audi-A4-Test-Pipe-with-Heat-Shield-Turbo-1-8T_W0QQcmdZViewItemQQ_trkparmsZ72Q3a552Q7c39Q3a1Q7c66Q3a2Q7c65Q3a12Q7c240Q3a1318QQ_trksidZp3286Q2ec0Q2em14QQhashZitem380059402149QQitemZ380059402149 Men Stian har 1.8 non-turbo. Er vell en heeelt annen eksos på den? Han har vell cat midt under bilen,eller tar jeg feil? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet September 4, 2008 Men Stian har 1.8 non-turbo. Er vell en heeelt annen eksos på den? Han har vell cat midt under bilen,eller tar jeg feil? aha;) Ja, da passer det røret heller dårlig. Gikk bare utifra at det var 1,8t, hehe: flau : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet September 4, 2008 Motoren trenger en viss motstand for å fungere optimalt, sikkert best med en racekat, så slepper du trøbbel med EU-kontrollen, men mange motorer som virker fint uten kat også......Forhåpentligvis noen andre som kan svare på det:) Dette er feil. Motoren trenger ikke en viss motstand. Det beste er helt fritt flytende eksos. Dette merkes best på en turbomotor. Det du antagelig tenker på er at for en sugemotor så er et godt designet eksosanlegg med på å trekke eksosen ut ved at pulsene kommer riktig i forhold til hverandre. Derfor kan den gå dårligere med defekt/åpent eksosanlegg. Men motstand trenger ingen motor. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet September 4, 2008 Dette er feil. Motoren trenger ikke en viss motstand. Det beste er helt fritt flytende eksos. Dette merkes best på en turbomotor. Det du antagelig tenker på er at for en sugemotor så er et godt designet eksosanlegg med på å trekke eksosen ut ved at pulsene kommer riktig i forhold til hverandre. Derfor kan den gå dårligere med defekt/åpent eksosanlegg. Men motstand trenger ingen motor. Okei, takk for oppklarende info:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet September 4, 2008 (endret) Dette er feil. Motoren trenger ikke en viss motstand. Det beste er helt fritt flytende eksos. Dette merkes best på en turbomotor. Det du antagelig tenker på er at for en sugemotor så er et godt designet eksosanlegg med på å trekke eksosen ut ved at pulsene kommer riktig i forhold til hverandre. Derfor kan den gå dårligere med defekt/åpent eksosanlegg. Men motstand trenger ingen motor. Jo, 2-taktsmotor og faktisk leveres alle nyere R-sykler med eksosventil som holder igjen eksos på lave turtall pga at det er så mye overlapp på ventilene. E-ventilen er da for at man ikke skal blåse for mye luft-bensin blanding rett ut i eksosen. De oppnår vesentlig høyere moment pga dette. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet September 5, 2008 Stemmer Tom-Are, ikke noe turbo på meg:(. MEn da tror jeg at jeg bare fjerner cat`en . 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...