Stor slitasje på forhjul S6

Anbefalte innlegg

Har oppdaget stor slitasje på innsiden av begge forhjula på min S6. feltet er ca 10 cm bredt på innsiden av begge dekkene. Har kjørt på dem siden i vår, og nå er jeg nede på korden. Hadde 4-hjulskontroll for 1 år siden. Da var det 19" på bilen. Nå har jeg 15" på bilen. Har dette noe betydning at justering ble tatt med 19 og at slitasjen er på 15" ? Burde man ha ny kontroll når jeg går ned felgstr.?

Kan det evt være slitedeler som bør byttes?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du må ta 4hjulskontroll med de hjula du skal kjøre med, om det er såpass forskjell..

Du kan jo sjekke bærearmsforinger også ja.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her må du ta ny 4-hjulskontroll, det kan ha noe å si hvordan felgsett du kjører med, innpress og bredde på dekka kan spille inn her. De fleste som setter på større felger, setter på felger som gir større sporvidde samtidig så det ser bedre ut. Men det trenger ikke gi noe utslag. Er du sikker på det er 15" du har? Skal være flink hvis du får på det på en S6...

Men ville sjekket endeledd og bærearmer hvis jeg var deg før du sendte den inn på ny 4-hjuls kontroll. Slitasje på innsiden kommer av feil camber og/eller feil spissing.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.