Anbefalte innlegg

hei.

Går det bra og ha 265\30-19 bak på 9 toms felg og 225\35-19 på 8.5 toms felg?

er dette sundt for drivverk.

mvh

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er jo kjent at quattrosystemet ikke liker forskjellig rulleomkrets foran og bak.

Kan ikke akkurat kalle det sunt, men det er jo tross alt bare -0,2% forskjell.:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

så dette går an å leve med?;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

tjah, om du har mye penger og lyst å bytte differ endel ganger så er det sikkert bare å kjøre på :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Forskjellen er større om du har slitte dekk forran eller bak av samme dim, eller samme dim av forsjellige merker.. Kjør på ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hmm.bakdekkene er vel helt greie.er nye framdekk av samme merke som bakdekkene.

har hvertfall ikke penger\lyst til og skifte diff:P så visst eg f.eks tar og beholder de nye 225\35 dekkene og bytter bakdekkene til 235-35`? så er det bedre? kom gjerne med forslag.må hvertfall ha det sånn at drivverket ikke går til H. er helt grønn på dette...:P

takker for svar

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som Jan Brede sier: Kjør på! S2-kassene ryker jo uansett:p

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

vis du har 225 35 foran og 235 35 bak har du forskjellig rulle diameter.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

vis du har 225 35 foran og 235 35 bak har du forskjellig rulle diameter.

 

får ta likt bak da:Phehe

og er det lett og få tak i ny s2 kasse? eventuelt kor grisemye koster noe sånt?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har sett kasser fra 3000,- og oppover for 5-trinns. Kan bruke veldig mange kasser også, siden de fleste passer.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har sett kasser fra 3000,- og oppover for 5-trinns. Kan bruke veldig mange kasser også, siden de fleste passer.

 

var jo ikke så hakkendes gale.Må vel regne med litt utlegg når man har en s2 da:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

5-trinns kassene er ikke akkurat kjent for å tåle mye. Ser jo at de som fremdeles bruker det sammen med mye motor , har med seg 2-3 kasser på treff.;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

5-trinns kassene er ikke akkurat kjent for å tåle mye. Ser jo at de som fremdeles bruker det sammen med mye motor , har med seg 2-3 kasser på treff.;)

 

hvordan er 6-trinnskassene i forhold da? for no se kordan det går på hovedtreffe med kassen:Phehe.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvordan er 6-trinnskassene i forhold da? for no se kordan det går på hovedtreffe med kassen:Phehe.

 

6-trinns har betydelig bedre rykte:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det noen som har hold i at "kassene og diffene ryker"?

høres mer ut som en myte/tull enn fakta...

 

Du kommer neppe til å klare å ha helt lik rulleomkrets uansett... så lenge du ikke har helt nye dekk av samme merke og dimmensjoner og samme luft trykk... og uansett om du har det så vil du i den minste svingen ha høyere fart på forhjula enn bakhjula...

 

Klart snakk om et visst måtehold her, men tviler sterkt på at kassa ryker av den grunn så lenge ting ikke er så halv gærnt dimmensjonert...

 

Så kjør på ja! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det noen som har hold i at "kassene og diffene ryker"?

høres mer ut som en myte/tull enn fakta...

 

Du kommer neppe til å klare å ha helt lik rulleomkrets uansett... så lenge du ikke har helt nye dekk av samme merke og dimmensjoner og samme luft trykk... og uansett om du har det så vil du i den minste svingen ha høyere fart på forhjula enn bakhjula...

 

Klart snakk om et visst måtehold her, men tviler sterkt på at kassa ryker av den grunn så lenge ting ikke er så halv gærnt dimmensjonert...

 

Så kjør på ja! :)

 

Det som dreper kassene og diffene er donuts og spinning på asfalt.

Det som er bevist å drepe midt-diffen er å heise opp framhjula og dra bilen etter, da er det en liten endring i rulleomkrets;)

Enig i at med måte, går det bra!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bakfelgen er forresten 9.5" Sindre.. Og jeg målte jo med målbånd, og da var det 2 cm forskjell.. ;) Det går nok fint skal du se:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjørte med 225/45-17 forran og 235/35-19 bak en dag pga punktering. Hørte fort at det var noe galt. Var som om hele drivverket knøyt seg under pådrag..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.