bytte de grønne instrumenta på 97-passat

Anbefalte innlegg

Hei. Fersking her!

Går med store planer om å kjøpe meg passat.Har fått et ok tilbud på en 97mod 1.8t high,gått 140000km, selger skal ha 135k.

 

Falt for passat da jeg prøvekjørte en 2001mod 130hk diesel, men økonomien sa nei til den. Derfor denne.

Men over til problemet:

97 modellene har grønt lys i instrumenteringen og i climatronicen.Har snakket med 2 forskjellige vw forhandlere og den ene sier at for å bytte instrument og climatronicen må jeg regne med at bare delene kommer på over 20000. Den andre sa 10000. Arbeid+ koding kommer da i tillegg.I tillegg var det ikke sikkert at det lot seg gjøre pga. forskjellig softwareversjoner på bilene.

Derfor lurte jeg på om noen av dere har gjort dette.

Jeg har vel en liten mistanke om at d kan lønne seg bedre å gå for en ett år nyere bil?

 

Håper at noen kan komme med innspill og råd til en fersking.

Kanskje noen vet av en 98 mod. 1.8t highline sedan til salgs?

 

med VAGe hilsener, Olav.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du er veldig gira på å få det blå/røde instrumentene så vil jeg vel anbefale deg å kjøpe en 1 år nyere bil. I tillegg til bytte climatronic/instrumentene så må du også bytte om i vindusknapper, lufteventiler etc.

 

Jeg hadde 97 Passat med grønt lys jeg også, og lekte litt med samme tanken, men gadd ikke å gjøre det, det var ikke så ille med grønn belysning.

 

BB

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Grønnlysa er ikke så gærnt nei, men d var blålysa som jeg falt litt for på passaten, og siden jeg har spart og spart i ett år for å få meg en passat så vil jeg helst ha blålysa...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har en '97 Passat, og har også tenkt litt på det Olav skriver her..

Men ser man på jobbmengden, så er det andre ting jeg heller vil bruke lappene på..

 

Så som Bjørn skriver så er det nok bedre å kjøpe en nyere bil ja. ;)

 

K

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Spør du meg, er Bora tingen. Selvfølgelig en mindre bil, men den har jo mildt sagt potensiale. Og den kommer med de fiine blå lysa med røde visere i dashbordet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva med en '98 1,8 Syncro (125hk)? Den kan bli din for 129.000,-

Km: 156.000

98 passat syncro.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da hadde jeg mye heller kjøpt meg en 97 mod 1.8T, 1.8 20V 125hk er ikke akkurat rask. 1.8T er mye morsommere. Jeg har kjørt begge typer ganske mye, hadde 1.8T selv, mens mine foreldre hadde 1.8 utgaven.

 

BB

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.