Anbefalte innlegg

Mener å ha sett noe diskusjon om dette på forumet tidligere, men uansett...

Får opp dette lyset hver gang jeg starter opp og mener å ha hørt at du får fjernet dette ved å "shorte" ledningene. Har gjort dette på hver side i motorrommet, da det er mest innlysende at et brudd vil oppstå i hjulbrønnen der de ligger åpent for vær og vind. Får fortsatt lys og lurer dermed på om det er noen som har erfaring med andre steder det har oppstått brudd i disse ledningene?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

For å få slukket det lyset så er det som regel bare å lodde de to kablene sammen i motorrommet. Men du kan ha noe dårlig kontakt nærmere instrumentet, eller i intrumentet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er litt usikker på hvordan det er koplet, med det vises jo i "multifunction displayet" midt i dashbordet. Vil anta at det er en felles boks som behandler alle feilsignalene som måtte komme inn. Forstår jeg deg rett ved at denne vil befinne seg rett bak dashen da eller?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg prøvde å kortslutte på begge sider, men fortsatt varsellampe, kunne være av en stund men kom gjerne på hvis jeg kjørte på en kant i veien eller noe. Så senere en gang, hadde jeg ute instrumentet og renset samtidig multikontakten bakpå der og vips har jeg ikke sett den varsellampen siden.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hørtes ut som et godt tips. Er vel en tendens med at ting samler skit over mange år, så den pluggen skal få seg en skvett CRC 2-26 og en gnukk. Registrerer forøvrig at du har satt inn bakseter i 94` 2,2en din. Var det mye byråkratisk "hassel" og gebyrer rundt det? Takk så langt for alle tips!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Håper det løser denne varsellampen din:)

Bakseter er ikke noe problem å sette inn. Bilen må være 10år i Norge. Betaler bare for visningstime, og nye skilt. Må sette inn setene selvsagt før du viser bilen, da må alt av belter osv være på plass.

Jeg svarte kanskje for deg jeg christian... iiik

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kostet meg en tusing totalt med skilter, og en masse slit etterpå med å få den godkjent etter at de skulle ha den inn på bukken for litt grundigere gjennomgåing: bh :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Off topic, men svar til et annet spm: Eneste de sjekka når jeg satte inn bakseter i S4'n min var beltene og chassienummeret i motorrommet... Var ikke inne på gulvet i det heletatt. Enkelt og smertefritt ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Litt variert praksis rundt omkring i det ganske land skjønner jeg, så det blir spennende å se hvilken praksis de har i Rogaland da... Takk for informative tilbakemeldinger!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da løste problemet seg omsider. Har hatt et dusin andre prioriteringer, men når jeg fikk satt meg ned med det, kom det en løsning. Dårlig kontakt i pluggen i venstre hjulbrønn. "Inserten" på ene lederen var for rom, slik at tilstrekkelig kontakt ikke ble oppnådd.

Takk for all støtte vedrørende dette spørsmålet!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.