Sprm ang: Audi 200 10V motor i Audi 90Q?

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Skal bytte motor i min Audi 90Q til en med føner og har sett meg ut en fin motor til ok pris som burde gå ann å få godkjent i vognkort.

Orginalt i bilen sitter MC (10V).

 

Jeg ønsker å sette inn en Audi 200 10V Turbo motor og lurer på hvor stor operasjon dette er med tanke på motorfester etc.

 

Har hørt rykter om at orginal girkasse og drivverk burde kunne tåle en 250~ HK, stemmer dette?

 

Sitter allerede S2 bremser på bilen, så det burde vel være innen det tviltilsynet krever for å godkjenne den?

 

Har hiddensprut og IC som passer liggende, så da er det vel bare forsterket clutch som mangler?

 

 

Takker for alle svar, om det finnes en tråd allerede så pek meg gjerne til den.

 

-Tore

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei.

 

Skal bytte motor i min Audi 90Q til en med føner og har sett meg ut en fin motor til ok pris som burde gå ann å få godkjent i vognkort.

Orginalt i bilen sitter MC (10V).

 

Jeg ønsker å sette inn en Audi 200 10V Turbo motor og lurer på hvor stor operasjon dette er med tanke på motorfester etc.

 

Har hørt rykter om at orginal girkasse og drivverk burde kunne tåle en 250~ HK, stemmer dette?

 

Sitter allerede S2 bremser på bilen, så det burde vel være innen det tviltilsynet krever for å godkjenne den?

 

Har hiddensprut og IC som passer liggende, så da er det vel bare forsterket clutch som mangler?

 

 

Takker for alle svar, om det finnes en tråd allerede så pek meg gjerne til den.

 

-Tore

 

Finnes endel tråder om dette. Søke;)

Men motorfester passer rett på. Bruk brakett fra orginalmotoren din.

Girkassa tåler vel endel mer enn 250 også: klø : Med måtehold da. Klart hvis du bare kjører gris og pisker den overalt. Så ryker det vel:)

Clutch får du fra 034. Mye fint å velge i der:)

 

JG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for svar.

Prøvde søkemotoren, men fikk ikke opp de svarene jeg ville ha, men feilen befant seg vel ca 50cm fra keyboardet? : haha :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for svar.

Prøvde søkemotoren, men fikk ikke opp de svarene jeg ville ha, men feilen befant seg vel ca 50cm fra keyboardet? : haha :

 

Hehe. Ja, det er fort gjort å søke litt feil.

Driver sjøl med å sette inn 10vt i coupe. Vet ikke om det blir så bra. Men får gjøre et forsøk;)

 

JG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det kan være at du må bytte over til motorfestene fra den orginale sugemotoren :) men det er jo enkelt :)

 

Girkassa holder etter bruken den:) men rundt 300-400hk i motor går nok bra ved "normal" kjøring...

Men er det rivaks og pirruetter som er tingen så er det ikke sikkert den holder så lenge.... da er det 6T fra bla Rs2 som er tingen :)

 

Orginal Mc 165hk har blitt godkjent tidligere iallefall , pga karroseriet er typegodkjent med 170hk...

Det er vi med 20V turbo som sliter her ;)

 

Orginale 20V bremser skal dermed holde til 170hk :) (samme dim som orginal S2 bremser)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har S2 bremser forran på bilen, så da må jeg skaffe 20v bremsene bak tenker jeg, eller 20v rundt om hele. Bremsene forran henger en del så trur calipperne er dårlige. : bh :

 

Satser på å få noe mer gamp en 170, men må få dette godkjent og benket, regress vil jeg ikke ha.

 

Piruetter blir det nok lite av, men dere ser meg nok suse rundt på banen da den er klar : rock :

 

Den 6t kassa, er det "bolt on" det også, er jo like greit å bytte om man først driver å setter in motor.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.