vifta fram i motoren begynner og gå av seg selv? (Audi S2)

Anbefalte innlegg

lurer på om dette er normalt og hvorfor den gjør slikt?

vifta i motorrommet bruker og gå litt når bilen står heilt stille, bare heilt plutselig, uten at eg har vært ute og kjørt.. er dette normalt eller?

hvorfor gjør den det?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ganske normalt. Motoren blir som regel litt varmere når den står på tomgang. Pga. ingen luftstrøm oppstår som det gjør når du kjører.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis vifta starter uten at du har vært ute og kjørt, dvs helt kald motor så er det noe galt.... F.eks. sensoren i radiatoren.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde samme symptom, til slutt måtte jeg ta ut reléet for vifta for ikke å tømme batteriet!

Dette er nesten helt sikkert enten giveren til after-run systemet, eller releet til denne. (på C4 er det et stort brunt relé merket 324 som er plassert bak sparkeplaten på passasjersiden, vet ikke hvor det er på RS2.)

Se her: http://www.sjmautotechnik.com/trouble_shooting/cooling.html

(går ut fra at RS2 også har denne løsningen??)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde samme symptom, til slutt måtte jeg ta ut reléet for vifta for ikke å tømme batteriet!

Dette er nesten helt sikkert enten giveren til after-run systemet, eller releet til denne. (på C4 er det et stort brunt relé merket 324 som er plassert bak sparkeplaten på passasjersiden, vet ikke hvor det er på RS2.)

Se her: http://www.sjmautotechnik.com/trouble_shooting/cooling.html

(går ut fra at RS2 også har denne løsningen??)

hmm..

hvor ligger denne giveren da?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Giveren ligger (som beskrevet i artikkelen :P) på vannmanifolden, i hvertfall på AAN-motoren!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Slå av klima så tenker jeg den stopper :)

tenker ikke klima'en din blåser kald luft, da jobber vifta hele tiden for og laga kald luft.

evt fylle på klima gass(finne lekasje)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

At denne vifta starter når f.eks. bilen står på tomgang er helt normalt. Da får ikke motoren den kjølinga den ellers ville ha fått når bilen er i bevegelse, og kompenserer dette ved å starte vifta.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bytt Viftetermostaten som skal stå på radiatoren.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Slå av klima så tenker jeg den stopper :)

tenker ikke klima'en din blåser kald luft, da jobber vifta hele tiden for og laga kald luft.

evt fylle på klima gass(finne lekasje)

ska prøve det mr.Strand men tror eg slår av klimaen hver gang eg er ute og kjører:P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

At denne vifta starter når f.eks. bilen står på tomgang er helt normalt. Da får ikke motoren den kjølinga den ellers ville ha fått når bilen er i bevegelse, og kompenserer dette ved å starte vifta.

det er ikkje når bilen står på tomgang, det er nåpr bilen står heilt iro, uten motoren igang..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bytt Viftetermostaten som skal stå på radiatoren.

skal prøve det også vist ikkje det som Mr.strand sier funker:P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.