#26 Skrevet Oktober 25, 2004 Har ikke noe problem slik bilen går nå annet enn at trykket kommer så tregt etter at jeg har giret. så med at jeg kutter ladetrykket med .3 bar burde vel komme positivt ut på bensinforbruket også? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#27 Skrevet Oktober 25, 2004 Opprinnelig postet av Odd Christoffer Åsen Ikkje akkuratt. Hi.pref. ventilen består av både ein vanleg blead-ventil og ein kule-trykk ventil. Kuleventilen slipper ikkje trykk til wastegatenmembran før rigtig ladetrykk er oppnådd. Dermed får ein raskere ladetrykk, en med vanleg blead ventil. Da ein bleadventil vil åpne wastegaten gradvis meir og meir til den stabiliserer trykket. Blead ventil er 70 tals teknologi. Sånt putter ein berre ikkje under panseret på ein 90tals Audi. Hugs: Forspranget ligger i teknikken. :-) tenker på å bytte ut rs turboen med en Turbonetics T3/T4. Sånn jeg har forstått det er denne ypperlig til disse motorene, og kjappere enn rs turboen? Pål Fivelstad sier at intercooleren på disse bilene holder lenge til 400 hk, så da trenger jeg strengt tatt ikke bytte ut den til fordel for en større? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...