#1 Skrevet August 8, 2008 Har en audi a4 quattro tdi 2003 med seriøse startprobelmer. Når bilen har stått over natten må jeg kinne i 1-2min før den endelig starter. Det virker som den starter i 1-2 sek sånn med en gang før den dauer og jeg må kinne. Det kommer ingen feilmeldinger opp på vag com. leverte bilen inn på verksted og etter mange timer feilsøking byttet de fødepumpen. Men bilen er like håpløs... har åpnet tanken selv , er jo to kammer på denne, siden det er en quattro. Når tanken ettethvert kommer ned på halv, har den sugd all dieselen på motsatt side av det kammeret med pumpen i helt tom.. Har også byttet de slangene som går mellom tankene( blir kallt vacum booster på etka.) Når problemene startet for ett halvt år siden, begynnte den å kødde når det var kvart tank med diesel. Så jeg fyllte opp og den var bra til den kom ned på det nivået igjen... etterhvert ble den sånn på halv og har nå problemer selv ved 3/4 tank. Vi har gått utifra at det har noe å gjøre med nivået på tanken, men det er snart ikke flere deler å skifte der..så muligt feilen ligger i motor muligens. Den har vært sånn i ett halvt år så problemene er der om det er -10 til + 30 grader utetempratur. det som er rart er at jeg kan ha problemene på morningen...bruke bilen litt og den starter helt fint sent på kvelden igjen. men skal jeg starte den dagen etterpå så får jeg problmene igjen... det hender forsåvidt at jeg ikke har startproblmer og.. selv med kvart tank. e det noen som har noe synsing og forslag? ingen forslag er for dumme.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet August 15, 2008 bump, ingen som har vært borti noe lignende? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet August 15, 2008 Hva slags TDi motor? Manuell eller automatgir? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 11, 2008 Det er en manuell gir med 1,9 TDI. - Noen som har ide om hvor hvor høyt trykk det skal være fra fødepumpa? - Det ble koblet på et manometer på både diesel frem å på retur men utslaget er forsvinnende lite...... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...