Anbefalte innlegg

Jaja, da var det min tur til å få ulyd i drivverket! Får håpe det bare er en bagatell.... ;) Iallefall så er det en slags skrape lyd mens jeg kjører, når jeg gir gass og ved motorbrems. Lyden er IKKE der hvis jeg trykker ned clutchen eller hvis jeg ruser motoren.... Den er heller ikke der hvis jeg holder litt jevn gass, dvs uten at det blir overført noe moment! Bilen er forresten en 98 mod 1,4 8v.

 

Noen som har vært borti noe sånt!? Vet hva slags rykte Polo kassene har på seg for å si det sånn!! Alle tips/hjelp mottas med stor takk!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror vw hadde girkasse-alzheimer i 98. Glemte hvordan girkasser skulle lages. Akkurat bytta ut kassen i Golfen fra samme år. Fant en brukt ved et lykke-treff, bilopphuggerne sa de kassene forsvant før de kom på tomta deres.... Håper det ikke blir like ille for deg!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg tror fremdeles på at det er utløserlageret, men jeg glemte jo å høre på ulyden når du var her nede : bh :

 

Det at du legger press på pedalen gjør at du legger press på lageret, da slutter det å skrangle. Å legge press på pedalen vil ikke gjøre noen forskjell på ulyder inne i kassa, det skjer først når du tar den ut av gir, med mindre det er differensialen, da er det ulyd til stede hele tiden. Utløserlagerne høres ganske godt inne i bilen, til tross for dets lille størrelse.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ta turen innom et vw verksted........ viss det er diff`n så holder aldri gear kassen igjennom vinteren iallefall......

 

der jeg kjøpte kasse (sverige..).... de solgte gjennomsnittlig 50 vw kasser i måneden...... forklarer sitt.....

 

edit : er utløserlageret det lageret som står inni gear kassen ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Utløserlageret er det lageret som presser på fjærene i clutchen, når du frikobler med pedalen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Erling Olsen

ta turen innom et vw verksted........ viss det er diff`n så holder aldri gear kassen igjennom vinteren iallefall......

 

der jeg kjøpte kasse (sverige..).... de solgte gjennomsnittlig 50 vw kasser i måneden...... forklarer sitt.....

 

edit : er utløserlageret det lageret som står inni gear kassen ?

 

Mange kaler det et trostelager, men det stemmer det andre svaret du for her, har selv opplevd å lik lyd som jeg trude var girkassa for noen år siden, som bare var dette lagret. Selv om det kun er det, er det en dritt jobb å bytte.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for masse svar! Flott!!!

Har funnet ut at lyden er værst på 3,4 og 5 gir, så mistenker enda mer noe skummelt er på gang (les: kassa)....!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Kjetil Bjørntvedt

Takker for masse svar! Flott!!!

Har funnet ut at lyden er værst på 3,4 og 5 gir, så mistenker enda mer noe skummelt er på gang (les: kassa)....!!

 

Var akkurat slik det starta med Caddy 9KVF'en jeg hadde. Etter 70000 var det sluttkjørt for kassa.

Fikk beskjed fra Møller Follo at pinionlagerne i diffen var gåene, og ny kasse ble bytta på garanti *JUBEL*.

 

Spørsmål: Er bilen din senka mye? Hvis ja, KAN det skyldes at høyre drivaksel er for lang og derfor gir ekstra mye belastning på girkassa. Har hatt mye problemer med dette på Einsergolfen jeg kjører nå (med 2Y-kasse og Golf 2 16V-aksler)

fram til høyre-akselen ble korta til korrekt lengde. Du har ikke hatt problemer med at simmerringen til en av drivakselflensene har røket?

 

Hilsen Andreas

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Andreas Westby

Spørsmål: Er bilen din senka mye? Hvis ja, KAN det skyldes at høyre drivaksel er for lang og derfor gir ekstra mye belastning på girkassa. Har hatt mye problemer med dette på Einsergolfen jeg kjører nå (med 2Y-kasse og Golf 2 16V-aksler)

fram til høyre-akselen ble korta til korrekt lengde. Du har ikke hatt problemer med at simmerringen til en av drivakselflensene har røket?

 

Hilsen Andreas

 

Bilen min er senket 40 mm med AP fjærer bare... (skulle så gjerne vært mye mer....). Har ikke sett noe prob med simmerringen nei! Men har byttet den "vanlige" simmerringen i kassa pga svak svetting (regnet det som forebyggende...). Bilen har AKKURAT rundet 100k km.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Kjetil Bjørntvedt

Bilen min er senket 40 mm med AP fjærer bare... (skulle så gjerne vært mye mer....). Har ikke sett noe prob med simmerringen nei! Men har byttet den "vanlige" simmerringen i kassa pga svak svetting (regnet det som forebyggende...). Bilen har AKKURAT rundet 100k km.

 

40mm bør ikke være noe problem. Er annerledes når vi snakker om 80mm og mer....;)

 

Hilsen Andreas

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.