#1 Skrevet Oktober 23, 2004 Når jeg kjøpte bilen så fikk jeg med 4 ekstra felger som hadde vært på bilen tidligere. Tror det er ganske dyre felger, og har ikke helt bestemt meg for hva jeg skal gjøre med de ennå. Slik skal de se ut: 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 23, 2004 Går det an å fikse denne? Slik ser den ut: 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 23, 2004 Hva er feil på felgen da?...alt kan jo fikses til sin pris da:) Edit: var vist litt rask på tastaturet jeg.... Så ikke mye pen ut den der nei. Men du kan jo sende de her en mail så fikser de det kanskje http://www.sarpsborg-karosseri.no/felgretting.html 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Oktober 23, 2004 Ett bilde til: 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Oktober 23, 2004 Siste 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Oktober 23, 2004 Den felgen så ikke bra ut, spørs hva som kan gjøres med den. KOster nok en del å få den rettet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Oktober 23, 2004 Ser ut som at felgen er 2-delt? Isåfall er det jo nok å bytte ringen dersom senterdelen er hel... Tviler på at felgen kan fikses på annen måte 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Oktober 23, 2004 Som Tord sier, jeg hadde en 20" som var langt mindre skadet enn den der, men den sa Sarpsborg karosseri at dem ikke kunne fikse. Er det en ekte 2-delt felg, så er det jo ofte senteret som koster noe - finner du en ABT-felg av annen type som er 2-delt og i samme dimensjon vil du normalt da kunne bruke "felgen" og sette på gamle senteret iom at dem vanligvis passer om hverandre.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Oktober 23, 2004 Tviler på at den lar seg rette.... ser ut som en "fake" delt felg spør du meg.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Oktober 23, 2004 Sjekket litt og det er ikke en 2-delt felg, men en 3 delt Så dersom du har skikkelig flaks er det nok å bytte ytteringen, pleier ikke koste mer enn 1000-1500 kroner. Dette forutsetter selvsagt at innerring og senter er hele og runde! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Oktober 23, 2004 Tok en titt på felgen igjen nå, såvidt jeg kan se er den 2-delt, 'banen' (som dekket er på) er en del, og senteret en annen. Det ser ut som senteret er helt. På innsiden så står det OZ Racing så det er vel de som har lagd den for ABT. Den er tilgjengelig på webshop'en til ABT også (øverst): ABT Felg Shop Den nette sum av €700... Fra innsiden: 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Oktober 23, 2004 nærmere 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Oktober 23, 2004 Er ikke denne 2-delt? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet April 13, 2005 Tar frem denne tråden igjen... Brodern var innom Sarpsborg Karosseri (http://www.felgretting.no) med felgen i dag. Det var ikke mye håp for den nei. Alternativene er nok å få tak i en brukt felg av samme type, en brukt OZ felg av annen modell som har samme bane/ring som jeg kan flytte over, kjøpe ny bane eller helt ny felg. Det er visst Hafnor som fører OZ i Norge, hvis noen i klubben har noen kontakter der så send meg gjerne en PM. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet April 13, 2005 Mine OZ Futura har ikke samme skruemønster som dine ihvertfall, og såvidt jeg husker i farten så pleier OZ å ha skruer rundt hele felgen også ved eikene. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet April 13, 2005 Mine OZ Futura har ikke samme skruemønster som dine ihvertfall, og såvidt jeg husker i farten så pleier OZ å ha skruer rundt hele felgen også ved eikene. Hvis du ser på bildet ovenfor fra innsiden så er det også muttere bak eikene. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet April 13, 2005 Problemet med OZ er at de såvidt jeg har funnet ut sålangt ikke er kompatible med andre merker, dvs du kun kan bruke OZ deler og ikke f.eks. BBS, Compomotive, RH e.l. Har vurdert litt å få tak i breiere ringer til mine, men er redd det koster mer enn det smaker... isåfall kunne jo du fått mine da jeg tror de er samme dim. Men som sagt tviler jeg på at det blir aktuelt pga kostnadene med det. Har du MYE plass kan jeg skaffe deg 5" OZ ringer med det blir jo LITT bredt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet April 13, 2005 5" Hva mener du med det? Snakker vi om 3 delte da eller? Mine felger er vel 8" brede. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet April 13, 2005 5" ytterring fra 3 delt OZ Futura.... Regner med du har ca 6,5" innerring og 1,5" yttering slik at du med de her ringene ville fått ca 11,5x18 Edit: Jeg surrer fælt nå... de ringene var jo foresten til 17"!!! Så da er det plutselig mer håp til deg igjen for til mine 18" OZ Futura er det større sjangs for at jeg bytter to ringer til breiere 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet April 13, 2005 Da er jeg med. Mine felger er 2 delte da. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet April 15, 2005 Prøv å kontakt teknisk på NORSK HYDRO di fiksa en felg for oss til rally bilen. blei helt strøkent på den. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet April 18, 2005 Når det gjelder håp om å få noe som helst hjelp av dem, tror jeg det kan glemmes.. Hafnor er de mest overlegne busene i hele bilbransjen. Prøvde å ringe de for å fikse noe for meg.. -"vi får se...." Så dro jeg en stund senere på Nordlie auto, og der ringte en på delelageret for meg til Hafnor.. han ble helt sjokka.. svaret han fikk var omtrent "Vi får se om vi orker..." Er ikke så lett å fikse noe til OZ felger når man ikke kan få bedre hjelp av importøren. Noen som har noen kontakter innenfor?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet April 18, 2005 Når det gjelder håp om å få noe som helst hjelp av dem, tror jeg det kan glemmes.. Hafnor er de mest overlegne busene i hele bilbransjen. Prøvde å ringe de for å fikse noe for meg.. -"vi får se...." Så dro jeg en stund senere på Nordlie auto, og der ringte en på delelageret for meg til Hafnor.. han ble helt sjokka.. svaret han fikk var omtrent "Vi får se om vi orker..." Er ikke så lett å fikse noe til OZ felger når man ikke kan få bedre hjelp av importøren. Noen som har noen kontakter innenfor?? Det var litt bittert å høre. Hadde tenkt å ringe til hafnor i morgen å høre om det var mulig å få byttet inn felgene som de har sendt feil til meg. Regner ikke med at det er mulig siden jeg har kjørt dem i en uke men går jo ikke an å kjøre med felger som tar oppi innerskjermene uansett hva jeg gjør.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...