Lime bakrute. Hva slags lim?

Anbefalte innlegg

HAr hatt bilen min til hellakkering og skal montere bakruta på bilen igjen.. den er bare limt på den gamle luka. Men skal ha ruta over på den nye bakluka.. Er det noe jeg kan gjøre selv? Funker det med superfix/tec7 eller noe annet som holder?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

HAr hatt bilen min til hellakkering og skal montere bakruta på bilen igjen.. den er bare limt på den gamle luka. Men skal ha ruta over på den nye bakluka.. Er det noe jeg kan gjøre selv? Funker det med superfix/tec7 eller noe annet som holder?

 

Hvorfor ikke bare bruke rutelim??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jo vil jo det, men hvem har det på en lørdag? torshov?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du ikke har rutelim og ikke har gjort noe slikt selv før, ville jeg ha latt fagfolk gjøre jobben.

Lett å få mye gris med lim, og du skal ha rett høyde på limstreng og få ruta rett i luka.

Men en gang må bli den første.

Lykke til! (og håper du ikke får vannlekasje)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er en helt rett rute uten bøy.. og er ca 3-4cm flate å lime den på så søl har ikke såå mye å si da :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om luka har lasersveiser er det viktig at de blir dekket godt til, hvis ikke kan du lett få vannlekkasje.

 

jo vil jo det, men hvem har det på en lørdag? torshov?

 

Jeg ville heller ventet til mandag hvis jeg kunne skaffet rutelim, enn å bruke en alternativ løsning som kanskje er dårligere på sikt. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan ambefale"Wurth" sin rutelim eller "TerosonTerostat 8597 HMLC" rutelim....Men ikke glem primer og aktivator hvis du skal lime selv. Men vet egentlig ikke hvor man før kjøpt disse produkta løst...Vet wurth har enn lokal butikk her i sandnes, kansje hos deg i skien også, som sansynlighvis selger deres lim løst !!! Teroson vet jeg ikke hvem som lagerfører....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

må ha såpass mye ja.. da er det kanskje rimligere å få et bilglass selskap til å lime den da..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er jo Würth i skien, der får du sikkert kjøpt rutelim.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

må ha såpass mye ja.. da er det kanskje rimligere å få et bilglass selskap til å lime den da..

 

Ja, for all del husk primer og aktivator. Hvis ikke faller ruta ut..Limen fester ikke....

Men kjøper du lim å limer selv må du bare lese bruksannvisningen...Rekkefølgen og tørketid står der !!!!

Å heller ikke glem å feste ruta etter du har satt den i, med Mcgayver tape (sølvtape), hvis ikke siger den, å da er det helsikken på jord !!! Den feilen gjor jeg enn gang : bh : !!!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

valgte å sette den bort jeg.. men kostet jo pokker meg 2700 å KUN lime ruta!!!!! Han skulle ordne en skikkelig god pris sa han så valgte å gjøre det da.. men kom på 1400,- hadde jeg visst det hadde jeg LETT limet den selv.. men da vet jeg det til en annen gang da..

 

vet han lagde en god pris, men synes det var drøyt forde egentlig..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men.... Skal du FLYTTE over ei rute fra en bakluke til en annen? Du veit det kan være en liten utfordring å få ut ei limt rute?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

sikkert problem det, men har man pianotråd så går det piano : haha :

 

men nå er ruta på :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.