Trenger hjelp start problem

Anbefalte innlegg

Jeg har prob med bilen min nå ..

Når jeg vrir på tenninga så funker alt på bilen , men starter [ Triller den i gang ] så mister jeg strøm til blinklys / lys / alt på ratt stamen .

Starteren er det ikke no liv i .

Det jeg lurer på da er om jeg har drept den . Så når jeg får liv i bilen så er det no feil kobling i starteren så den går i no nød modus av no slag ?

Jeg hadde en ulyd i motoren par dager før det ble sånn / da hadde jeg ikke front lys / varmeaparatet var død.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bytt tenningsbakstykke (elbryteren på tenningslåsen) du så blir nok alt bra. Er helt sikkert sprekt. Mulig starteren din har tatt kvelden som en følgeskade.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når jeg skrur på tenningen så funker alt

Hvorfor mister jeg blinklys / vindusviskere ac ++ når bilen går ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøv å vri nøkkelen litt tilbake når bilen går, se om ting virker da...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bytt tenningsbakstykke (elbryteren på tenningslåsen) du så blir nok alt bra. Er helt sikkert sprekt. Mulig starteren din har tatt kvelden som en følgeskade.

Det var tenningslåsen som ikke var helt bra.

Bør jeg bytte den nå før jeg bytter startmotoren ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var tenningslåsen som ikke var helt bra.

Bør jeg bytte den nå før jeg bytter startmotoren ?

Du mener det er noe galt med selve tenningslåsen, eller den elektriske delen som sitter bakpå?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er i tenningslåsen.

Trur starteren er defekt også. Hadde strøm og styrestrøm når jeg vridde på tenninga ,men ikke no liv i starteren.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mye rart med bil. Sjekk av starter gjør man med en egen ledning rett fra batteri og ned på innslaget da får man testet starteren og intet mer , pass på att bilen står i fri gear. Høres nærmest ut som generell mangel på strøm her , det er ikke mye som skal til for og få instrumentene til og virke . Måling av ladespenning 14 volt og sjekk av batteri er nok på sin plass her.

Har man ikke spennings belaster til batteri så kan man måle volt mens man vrir på starteren. Batterier som går under 9 volt er defekt ved belastning. Sånn ellers så er kontakt stykke bak på tennings låsen ett kjent problem barn i sær for de som har stort tungt nøkkel knippe ikke og anbefale . Ulydene du snakket om kan ha kommet fra en vifterem som forsvant ??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er feilen fikset. Det var starteren som hadde tatt kvelden -

Nå har jeg bytta starteren .

-Tenningslåsen er defekt når jeg vrir den helt rundt så starter bilen ,men vrir jeg den ikke tilbake 1 hakk så går starteren fortsatt .

Hva er det som er defekt i den da?

må jeg bytte hele tenningslåsen?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal være ei fjær i bryteren som returnerer den til tenning på posisjon, så lenge det ikkje er treghet i tenningslåsen er det nok bryteren som er gåen. Starteren din tok kveld pga den gikk konstant, var nok det som lagde den "rare" lyden. Når bryteren står i start posisjon er det et såkalt avlastningsrele (X rele)

som kobler ut alle større forbrukere for å få mest mulig strøm til starteren. Du bør få bytta bryteren snarest mulig, så du ikkje tar knekken på den nye starteren og.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er feilen fikset. Det var starteren som hadde tatt kvelden -

Nå har jeg bytta starteren .

-Tenningslåsen er defekt når jeg vrir den helt rundt så starter bilen ,men vrir jeg den ikke tilbake 1 hakk så går starteren fortsatt .

Hva er det som er defekt i den da?

må jeg bytte hele tenningslåsen?

Det er garantert ikke tenningslåsen som er deffekt, men bakstykke til tenningslåsen, altså elektrodelen. Bytt ut den delen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okey ;) Noen som vet ca pris for den delen eller?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.