kva gjer eg galt med vasking av bilen??

Anbefalte innlegg

det er tredje gang eg vaske og pollere golfen etter eg fekk den for eit par veker sida.

første gang var det lett vasking og pollering.

andre gang var det full gjennomgang. først wurth avfettning, spylte godt, så auto glym shampo, spylte godt, påførte AG ultra deep shine, toppa med AG extra gloss protection. vart bra resultat om dagen men om kvelden så såg det ut som panseret var matt og vasket med aceton.

 

og igår hadde eg ein ny vask og pollering. 1 uke etter forrige pollering.

spylte først bilen med høytrykk. skiten forsvant ikkje. det bare smørte seg utover. bilen var fra støvete til matt og stygg.

men etter vasking med masse vatten og AG sin shampo forsavnnt det nesten. måtte ta det to ganger.

pollerte da med super resin polish og synst denne fekk meir glans enn ultra deep shine.

toppet det heile med AG HDW og fekk ein fin finish. etter SRP så gjekk eg over bilen med dein rød polleings klut til AG, det samme etter HDW, men ikkje samme kluten.

 

såg no i kveld at panseret igjen såg j.¤&/ ut, men bare panseret.

 

KVA GJER EG GALT????

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ta bilder... Lettere å se da..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jepp, enklere å vise med bilder. Mulig du har en kraftig oksidering av lakken din, da holder det ikke å polere for hånd, dessverre...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Temperaturen når du holdt på med dette?

 

Virker kanskje som at en hinne av poleringen satt igjen etter første gang..? Bare en tanke

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

eg stod under tak når eg pollerte, så temp. var ca 15-20grader. men det merkligaste det er bare panseret. men man ser det bare om kvelden og i dagslys er det blankt og fint.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men skal jeg tippe på noe her, uten og ha sett bilde, så tipper jeg at panseret har vært omlakkert og dårlig utført arbeid.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

panseret ser ut til ikkje å være omlakkert men eine framskjermen er det, ser det i sollys og lakken er borte på skruane til skjermen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det tett farge eller er det metalick?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

svart metalic.

slik såg den ut etter polering. har desverre ingen nærbilde av panseret.

DSC_0021-1.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kan nok være at en skikkelig omgang med maskin polering kan være tingen, hadde det omtrent på samme måte som deg på en sort (samme lakk og farge som deg) golf iv tidligere, fikk da en til å gå over med maskin og den blei helt strøken:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var motoren og pansret kaldt når du gjorde dette? Eller ble det utført i sollys?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

vasking vart utført ute når det var overskya. så kjørte eg bilen (10m) under tak når eg skulle polera. så panseret var ikkje varmt.

 

men eg kommer på no at eit par dager før eg tok full polering av bilen så tok eg ein hurtig vask og ein runde med aqua wax, men så knakk sprøyta og det kom ein del wax på panseret. fekk tørka det vekk etter litt gnikking med microkluten. har dette noko å sei??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var panseret 100% tørt da du polerte det?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøv å få frem det du mener på bilde, hvis mulig.

Spørs om du/noen ikke må ta en skikkelig runde med maskinpolering i stedet. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

eg skal prøve å ta bilde, men det er ikkje lett når det bøtter ned her i bergen;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.