Anbefalte innlegg

Heisann.

Har aan motor i min B4, men har dog et problem. Den vil ikke over 0,4-0,5. Magnetventilen er helt ny. Prøvde å koble fra N75, men var helt lik. Hjalp heller ikke å nullstille hjernen. Noen som vet om noen "barnesykdommer" på disse? :)

 

Takk for svar!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det kan være lekkasje også, har du sjekket slangene til og fra n75?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Heisann.

Har aan motor i min B4, men har dog et problem. Den vil ikke over 0,4-0,5. Magnetventilen er helt ny. Prøvde å koble fra N75, men var helt lik. Hjalp heller ikke å nullstille hjernen. Noen som vet om noen "barnesykdommer" på disse? :)

 

Takk for svar!

 

Enten nødmodus, eller feilkoblet.

Men siden du har sjekket feilkoder og slettet disse....:confused:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det kan være lekkasje også, har du sjekket slangene til og fra n75?

 

 

Det skal jeg se på etterpå:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Enten nødmodus, eller feilkoblet.

Men siden du har sjekket feilkoder og slettet disse....:confused:

 

 

Har ikke sjekket feilkoder (Har ikke vagcom innkoblet.), men bare koblet fra plussen på batteriet!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

bump! Sjekket slanger til n75 også, samt til mapsensor. Merkelig!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk slangene på vannutskilleren som står på torpedoveggen under det sorte dekslet. Dette er slangen til mapsensoren i hjernen. Bruker og hoppe av på disse.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

slangen til mapsensoren er i orden dessverre! Flere forslag? Er 0,5 nødmodus?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

0,4 - 0,5 bar i ladetrykk er typisk nødmodus ja. Bilen går da skikkelig dårlig...kontra originalt.

Få sjekket feilkoder.

 

N75 skal ha +12Volt når tenningen er på. DVS. +12volt og jord via pluggen. Det du må sjekke er om N75 får jording. ECU'n styrer N75 ventilen vha jordings-signalet.

Du bør kunne kjenne er "klikk" i N75 ventilen, når tenningen slås på.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Test manuell boostcontroller-blødeventil om du har mulighet. Lett måte å finne ut om N75/styring fra hjernen er ok.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

skal sjekke torsdagen da jeg er hjemme igjen! :) Takk for svar. mistenker noe signal til n75 ja!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

roger snakka på brudd på ledningen, så spørs nok om det kan være det også..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ingen strøm til n75, og ingen brudd på ledninger! Målt begge ledningene helt fram til ECU. Prøvd med en annen ECU også. Noe som skal ha relèstyring?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er kun jordingen som går til ECU.

+12 volt får den fra felles punkt... som også gir strøm til dyser, osv... (mener det er beskrevet i en tråd her på forumet).

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

HM. Kunne målt jord når bilen går da. Merkelig det her. Husker vel ikke hvor tråden ligger? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

står wastegaten din konstant åpen eller?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den skal ikke gjøre det. har vel noe med n75 som ikke får strøm, men hvorfor...??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Montert bleedventil og alt funker gull da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ingen strøm frem til N75. Regner med at WG fjær også bør byttes, men hovedproblemet ligger på n75 som ikke har spenning.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, men lader motoren det den skal med bleedventil montert?

Det er isåfall ingen grunn til å feilsøke mer med mindre du absolutt vil ha N75 til å justere trykket ditt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Montert gjør den ikke det nei. Skal bytte fjær fra en annen wg jeg har liggende og se om det blir noe forskjell, hvis ikke vet ikke jeg. Kan godt kjøre med boostcontroller egentlig.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.