#1 Skrevet August 10, 2008 Takluka mi er ettermontert og meget dårlig arbeid fra den som har gjort det. Fant ut at det er en slange som går fra takluka å nedover stolpen framme (sikkert for å ta bort vann), den er det lekkasje i, noen som vet hva jeg trenger å ta bort av interiør, og hvor slangen ender? Det dryp rett ned på passasjersetet, takdekslet er gjennomvått å begynne å smuldre opp. Er kjipt med den dårlige sommeren og elendige vinteren her oppe i nord. må få gjort noe rimelig fort for at ikke setet skal bli ødelagt og bilen få varige fuktskader.. Takluka funker ikke, og er rustet rundt hele. Setter pris på all hjelp jeg kan få no. Kan se om jeg får tatt noen bilder å legge inn her, men det er meget trangt under dekslet.. Er jeg uheldig så blir det vel endel jobbing med dette.. jeg som ikke har garasje å stå i 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet August 10, 2008 det beste du kan gjøre er å sveise igjen takluka og bytte innertak.... Vanskelig å reparere slikt når det er ettermontert. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet August 10, 2008 Er slangen lekk eller tett ? Uvanlig at det er lekk i denne da den bare følger ned stolpen, forbi div deksler (vet ikke hvor på din) og ut korteste vei. Ingen klemmer, ingen koplinger etc. Kan jo være tett ikke sant ? Hvis tett, hva med trykkluft som første mulighet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet August 10, 2008 du kan jo prøve å stake denne slangen med en ledning eller noe sånt. Men det skal være 4 slanger, en fra hvert hjørne av takluka og ned i A og C-stolpene. hvis du bare har en slange er det helt ubrukelig, og vil ikke fungere etter hensikten.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet August 10, 2008 finn deg en wire og trykk gjennom denn. komer sikkert ut i inner skrermen eller dør karmen din . Ikkje bruk trykk lurt, da kann det hende du blåser lsangen av og da er det vertfall dømt til og bli vann lekasje MVH Alf Arne Hauso 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet August 10, 2008 Er slangen lekk eller tett ? Uvanlig at det er lekk i denne da den bare følger ned stolpen, forbi div deksler (vet ikke hvor på din) og ut korteste vei. Ingen klemmer, ingen koplinger etc. Kan jo være tett ikke sant ? Det kan hende at det er lekkasje akkurat på festet, men det så sånn ut at det var slangen.. det var no ikke vann i slangen, så kan jo være tett slange.. Det drøppet no vann akkurat under der slangen begynner. Begynne å frykte det verste.. Har ikke tid til å ta bilen som et prosjekt, å er avhengig av bilen til/fra jobb. Må vel anskaffe carport for å ha bilen stående tørt da det regner ute.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet August 10, 2008 du kan jo prøve å stake denne slangen med en ledning eller noe sånt. Men det skal være 4 slanger, en fra hvert hjørne av takluka og ned i A og C-stolpene. hvis du bare har en slange er det helt ubrukelig, og vil ikke fungere etter hensikten.... Det er slange i C og A stolpene har jeg sjekket.. Det kan hende alt er rustet fast, for når jeg kjører etter/i regn, så er det som en liten vanndam i taket, det skvulper når jeg bremser og akse igjen.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...