Nedre bærearmer til Passat 3BG!!! Forskjellige typer?

Anbefalte innlegg

I går skulle vi bytte ut hele multiknirken på Passaten min. Det er en 2003 modell 3BG.

Fikk kjøpt meg et komplett sett fra e-bay i tyskland. Byttet først de øvre. Dette gikk smertefritt..

Men så skulle vi bytte de nedre. Men her duket det for problemer med en gang. De nye bærearmene var helt identiske, bortsett fra konet som skal inn i navet..: mad :

På de orginale så var konet på den bakre mye tykkere enn de nye. Og på den fremdre så var konet tynnere enn de nye. : bh : Så der stod jeg. Vi klarte såklart å ødelegge de orginale litt. Men fikk skrudd sammen igjen så jeg fikk kjørt hjem med bilen.

Er det noen som vet hvorfor det er slik? Trodde dette skulle være likt på alle passater. Må jo nesten få kjøpt nye også som passer. Er det noen plass som selger billig i norge så jeg får dem raskt?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

I går skulle vi bytte ut hele multiknirken på Passaten min. Det er en 2003 modell 3BG.

Fikk kjøpt meg et komplett sett fra e-bay i tyskland. Byttet først de øvre. Dette gikk smertefritt..

Men så skulle vi bytte de nedre. Men her duket det for problemer med en gang. De nye bærearmene var helt identiske, bortsett fra konet som skal inn i navet..: mad :

På de orginale så var konet på den bakre mye tykkere enn de nye. Og på den fremdre så var konet tynnere enn de nye. : bh : Så der stod jeg. Vi klarte såklart å ødelegge de orginale litt. Men fikk skrudd sammen igjen så jeg fikk kjørt hjem med bilen.

Er det noen som vet hvorfor det er slik? Trodde dette skulle være likt på alle passater. Må jo nesten få kjøpt nye også som passer. Er det noen plass som selger billig i norge så jeg får dem raskt?

Biltema halve prisen samme kvalitet

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har solgt noen slike sett og aldri vært borti at det har vært forskjell.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Merkelig.

Tror jeg må ta en tlf til møller i morgen og høre med dem.. I ETKA katalogen var det i vertfall 4 forskjellige delenr til de nedre bærearmene så jeg nå.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gammel orginal :

gammelbrearm.jpg

Ny:

nybrearm.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du tar av hylsen som sitter igjen på den gamle bærearmen, og setter den tilbake i hjullagerhuset, passer nok den nye bærearmen...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du tar av hylsen som sitter igjen på den gamle bærearmen, og setter den tilbake i hjullagerhuset, passer nok den nye bærearmen...

Lettere sagt enn gjort. Vi prøvde i 15-20 min å ta av denne hylsen. Men det gikk ikke i det hele tatt.

Satt bom fast. Men kan du bekrefte at dette er en hylse som sitter på? For vi ga opp.. Regnet med det var feil deler jeg hadde fått.

Jeg håper inderilig at det er en hylse. For blir dyrt å kjøpe nye armer :(

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøvd med varme?

Jepp har det. Varmet den opp med propanbrenner i ca 5 min og prøvde å tinge den løst med en stål gaffel. og slo med slegge. Rikket ikke på seg en gang

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lettere sagt enn gjort. Vi prøvde i 15-20 min å ta av denne hylsen. Men det gikk ikke i det hele tatt.

Satt bom fast. Men kan du bekrefte at dette er en hylse som sitter på? For vi ga opp.. Regnet med det var feil deler jeg hadde fått.

Jeg håper inderilig at det er en hylse. For blir dyrt å kjøpe nye armer :(

Er en hylse som skal sitte igjen i hjullagerhuset ja.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jepp har det. Varmet den opp med propanbrenner i ca 5 min og prøvde å tinge den løst med en stål gaffel. og slo med slegge. Rikket ikke på seg en gang

Hmm, den er lei. Går ikke an å kjøpe ny hylse da?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er en hylse som skal sitte igjen i hjullagerhuset ja.

Det er godt. Da får jeg gjøre et forsøk på å få denne av igjen.

Hmm, den er lei. Går ikke an å kjøpe ny hylse da?

Snakket med verstedssjef på møller i stavanger. Men han hadde ikke hørt om noen hylse i hjulnavet før.

Og i ETKA katalogen kan jeg heller ikke finne noen hylse. Men må jo gå ann å kjøpe denne løs:confused:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg fått bekreftet at det er en hylse i navet som egentlig ikke skal følge med bærearmen.

Så da er i vertfall denne delen riktig :)

Men så over til den framre nedre bærearmen. På den orginale så er konet litt mindre enn den nye jeg har kjøpt. Så den nye passet ikke i navet :(

Jeg har sammenlignet den nye bærearmen jeg har med orginal fra møller og veng. Og disse var helt like.

Neon som har en forklaring på dette?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei.

Vet at det er et gammelt innlegg. Men hvordan klarte du og få løsna den hylsa. Skjedde også på min nå når jeg skulle bytte bærearmer.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.