Audi A6 2.6 med automat oppfører seg rart etter oversvømmelse.

Anbefalte innlegg

Hei, fått et merkelig problem med bilen min. Det er en 95 model audi A6 C4 avant med 2.6 motor og automat.

Hadde fått et tett dreneringshull i vannkassa så bilen ble oversvømt ca 5-6 cm vann på gulvet hele høyre side. Har nå fått fikset dette og åpnet igjen dreneringen. Men når jeg kjører bilen nå fusker den på lavt turtall, og går ikke som den skal. Turtelleren hopper opp og ned og viser ikke riktig turtall, og hvis jeg setter den i park etter kjøring så faller noen ganger turtelleren helt ned og oljelampen begynner snart å lyse. Setter jeg den i D igjen så forsvinner lampen når jeg kjører.

Bilen er litt vond å sette i revers og drive, hender det liksom smeller i girkassen. Den er også sånn av istedet for å gire ned og ta tak med en gang så slurer den opp turtallet ganske lenge, så smeller den til og tar tak. Motoren har også litt ketchup effekt.

Noen som har vært borti lignende? Tenkte jeg skulle bytte olje på girkassa og filteret, samt prøve å kjøre vag com.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Styreenhetene til motor og girkasse sitter rett foran føttene til evt. passasjer og blir fort våte om det blir oversvømt der, så det er ikke utenkelig at noe der har fått sammenbrudd..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okei, har fundert på det samme selv, for det er nå etter at jeg hadde vannproblemet at den har blitt sånn. Er dette noe som jeg lett kan komme til eller er det mye skruing ute å går da?

Har både Haynes bok og Etka eller hva det heter tilgjengelig

Og om det da har fått sammenbrud, stor sjans for at det er helt ødelagt eller kan en evt tørking hjelpe?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okei, har fundert på det samme selv, for det er nå etter at jeg hadde vannproblemet at den har blitt sånn. Er dette noe som jeg lett kan komme til eller er det mye skruing ute å går da?

Har både Haynes bok og Etka eller hva det heter tilgjengelig

Og om det da har fått sammenbrud, stor sjans for at det er helt ødelagt eller kan en evt tørking hjelpe?

Hvis du er heldig kan det fikses ved rens og tørking av kontakter:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.