#1 Skrevet August 11, 2008 Har nå tatt ut motoren i bilen min pga toppen røyk. Motoren som satt i bilen er en Gtd motor. Har kjøpt en komplett passat vr6 delebil som eg bygger om fra. På Vento'en er det skivebremser foran og trommler bak. Vil helst ha 4x100 boltsirkel slik at eg kan bruke de felgene eg har på bilen nå. Tenkte eg skulle godkjene bilen som vr6 hos biltilsynet, men lurer på hva som må til for og gjøre det? Kan eg f.eks. bygge om med g60 bremser foran og bak, slik at eg får litt større skiver og får vekk trommlene? Hva annet må gjøres eventuelt? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet August 11, 2008 Nå er jeg ingen ekspert verken på G60 eller VR6.. Men G60 kom vel med 160 Hk, og da er vel bremsene også godkjent for det... VR6 har vel litt mer, (174+, alt etter modell, Corrado kom vel også med en 2,9 som hadde enda litt mer gamp?).. Og tromler må du vel fjerne uansett:p Så spørs om du må kjøpe nye like felger som passer til 5-bolts VR6. Ellers så er vel adaptere en mulighet da, fra 5 til 4-bolts, om det finnes da.. Om ikkje så får en lage...... Og litt OT, jeg har samme planene inni hodet mitt med gamlepassaten min... Hvor fikk du tak i Passaten, og hvor mye måtte du gi? Har vurdert å hente meg delebil fra Tyskland om det lønner seg... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet August 11, 2008 Adaptere er nok en uaktuell løsning, da det ikke er plass til lavere innpress på hjula vil jeg tro ut i fra bildet. Må jo minst vær 20-25mm tykke adaptere for å endre boltsirkel. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet August 11, 2008 vento ble jo orginalt levert med VR6, så for at dette skal gå i orden så trenger du nok komplett understell (bremser/fjærer-dempere) fra en VR6. jeg har fått godkjent ombygging av golfen min til VR6 av biltilsynet, skrev en liten søknad med hva jeg hadde tenkt å gjøre og leverte med signerte/stemplede utskrifter fra ETKA som viser likheter/forskjeller mellom typene. jeg har 2 mer eller mindre komplette VR6 motorer med alt av nye slitedeler og girkasse med peloquin diff tilsalgs btw (kunne sikkert hjulpet til med frakt) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...