Vanntemperatursensor 2,8 V6 (AAH)

Anbefalte innlegg

SVJV har AAH-motoren to vanntemperatursensorer, en til ECUen og en til instrumentpanelet Sistnevnte har tatt kvelden på min A10Q. Jeg klarer ikke å finne den i vagcat. Er det noen som vet delenummer og hvor den sitter?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sensoren til vanntemperatur giveren i instrumentpanelet er vist på vedlagte bilder. (AAH motoren)

Ved å skru av Defa alarmen klarte jeg akkurat å skifte på min bil. Trangt, men det går...

DSC01051.JPG

DSC01052.JPG

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal være: 034919369C TEMP.GEBER iflg. vagcat.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal være: 034919369C TEMP.GEBER iflg. vagcat.

Doh. Den står under "OIL PRESSURE SWITCH / THERMAL SWITCH / TEMPERATURE SENDER", som jeg trodde var oljetemperatursensor.

Hva er forøvrig forskjellen mellom den og 026906161? Er det 026906161 som går til ECUen?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stemmer det.

026906161 er til motorstyring. (koster forøvrig 430.- hos Møller)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk. Men nå har måleren begynt å virke igjen :confused:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk. Men nå har måleren begynt å virke igjen :confused:

Det var visst bare midlertidig.

Jeg fant ingen på eBay, men Autohaus AZ har begge:

026906161

034919369C

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sensoren til vanntemperatur giveren i instrumentpanelet er vist på vedlagte bilder. (AAH motoren)

Ved å skru av Defa alarmen klarte jeg akkurat å skifte på min bil. Trangt, men det går...

Må jeg tømme kjølevæsken, eller går det greit så lenge det ikke er trykk i systemet?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.