Anbefalte innlegg

Opprinnelig postet av Trond Gundersen

Blir nok Norsk bildelssenter ja, om ingen plutselig hiver inn ett godt tips om en billigere leverandør da?

 

Er det noe forskjell på pris om man har Quattro eller ikke?

 

Og er det "hakk" i innstillingene til høyda, eller må man bare føle seg frem? : klø :

 

jeg brukte bare en tommestokk på fjærbeinet for å måle meg frem til korrekt høyde, når bilen har satt seg litt kan du måle høyden fra hjulbuen og ned og evt korrigere noe rundt forbi slik at det blir likt

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men må ikke hjula være av for å stille på disse settene da? Trodde det jeg, men har i grunn ikke peiling på disse settene! :(

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Trond Gundersen

Men må ikke hjula være av for å stille på disse settene da? Trodde det jeg, men har i grunn ikke peiling på disse settene! :(

 

joda, hjula må være av...men i TÜV papira på settet står det en minimums og maximumsavstand fra nedre del av gjengepartiet og opp til selve fjæra, du må være innenfor disse måla hvis du skal får det godkjent....

 

jeg brukte selv disse talla som utgangspunkt når jeg justerte

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har meget god erfaring med VW Car Consult jeg, kjøpte mitt sett der.

Sånn jeg ser det er det ingen bakdel å betale på forskudd, ettersom man da har betalt og er ferdig med det!

 

Men jeg har god erfaring med Truls hos NBS også jeg, ikke noe vondt sagt om dem.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok, snart bestille nå, gleder meg til resultatet.... : cool :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av morten stensland

i TÜV papira på settet står det en minimums og maximumsavstand fra nedre del av gjengepartiet og opp til selve fjæra, du må være innenfor disse måla hvis du skal får det godkjent....

PYSE!! :D :D Skrudde det i bånn på Jettaen jeg hadde......men da stod frontfangern fast i verkstedgulvet så jeg måtte skru den litt opp igjen. Det var litt OT,tilbake til tema. Trond......er du sikker på du får tak i KW til bilen din da ?? Ofte må man også sende inn de gamle fjærbeina. To stykke jeg kjenner som har kjøpt måtte sende de gamle fjærbeina i retur. Sjekk opp det Trondemann!! PS!! Fikk igjen bilen idag etter scooter-torpederinga. Ny bakfanger,lykteplate og fiksa rust på bagasjelokket. :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Roger Kristiansen

Jeg har meget god erfaring med VW Car Consult jeg, kjøpte mitt sett der.

Sånn jeg ser det er det ingen bakdel å betale på forskudd, ettersom man da har betalt og er ferdig med det!

 

Men jeg har god erfaring med Truls hos NBS også jeg, ikke noe vondt sagt om dem.

 

jeg er imot å betale for noe jeg ikke har fått uansett...

 

rent hypotetisk sett hvis firmaet du da har betalt inn pengene til, skulle slå seg konkurs i mellomtiden vil pengene dine være tapt......surt

 

da er det bedre å heller betale et lite forskudd

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

sende inn de gamle fjærbeina? Hørtes fantastisk ut:( Håper ikke det er så talentløst, men jeg får vel sjekke det ut da...

 

Takker forresten for, ja du vet;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jo, på noen modeller krever man det. Det er sånn pant ordning.

Men mange firma( de legger ut panten for deg/ eller har et sett allerede som de sender til tyskland) som praktisere at man får tilsent senkesettet og så når man har montert sender man de orginale i retur. (bruker fjærnbeina som et emne) Hvis ikke må bilen stå i 5-6 uker : mad :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bestilte KW hos NBS. Fikk beskjed om at fjærbena måtte sendes inn først. Det var jo lite interessant. De skulle prøve å få tak i noen andre brukte fjærbein å få sendt inn. Var snakk om en leveringstid på 5 uker.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjelder det alle typer biler at fjerbeina må sendes i retur eller er det bare enkelte modeller?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Dag Sekkesæter

Gjelder det alle typer biler at fjerbeina må sendes i retur eller er det bare enkelte modeller?

Kun enkelte "sære" modeller. Sågodt som de aller fleste Audi quattro utgaver såvidt jeg vet. Og såklart syncro hos Vw,ellers har de mest kurante slik som Golf II og Golf III ikke et slikt system

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Pål Fivelstad

Kun enkelte "sære" modeller. Sågodt som de aller fleste Audi quattro utgaver såvidt jeg vet. Og såklart syncro hos Vw,ellers har de mest kurante slik som Golf II og Golf III ikke et slikt system

 

Det var da f..n til ordning. Skal en ta av det justerbare understellet er det jo greit å ha det orginale å sette på.

Er dette bare noe som gjelder KW , eller har FK Og H&R tilsvarende.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei igjen, ringte i dag NBS angående settet som blir nevnt til stadighet i denne tråden :) de skulle som noen nevner her ha fjærbeina foran og bak inn, pluss at de tok 13500 med klubbrabatt for det... Var dette ekstra dyrt eller er det en nogenlunde vanlig pris: nei : Trodde det ville ligge på rundt titusen jeg!

 

Litt skuffet må jeg si, kontakter vwcarconsult og...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og forresten, hva er det best kvalitet på?

 

FK/KW? : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.