#1 Skrevet August 11, 2008 Nå har jeg fått hjelp til å lese av feilkoder på min audi 200, men ble bare forvirret egentlig. Bilen min er chippet av tidligere eier(Eyvind Spangen?) men jeg vet ikke hvilken chip som står i. Det jeg lurer på er om noen av disse feilkodene kan skyldes denne uoriginale chipen? 4 Faults Found: 01262 - Solenoid Valve for Boost Pressure Control (N75) 31-00 - Open or Short to Ground 65535 - Internal Control Module Memory Error 00-00 - - 00532 - Supply Voltage B+ 07-00 - Signal too Low 00513 - Engine Speed Sensor (G28) 03-00 - No Signal Readiness: N/A Hvis jeg har forstått det riktig kan jeg se bort fra den siste da den kommer opp fordi motoren ikke gikk under test. Den første skurrer også, N75 ser ut til å virke fint og jeg lader maks 1 bar overtrykk. Eirik 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet August 12, 2008 Nå har jeg fått hjelp til å lese av feilkoder på min audi 200, men ble bare forvirret egentlig.Bilen min er chippet av tidligere eier(Eyvind Spangen?) men jeg vet ikke hvilken chip som står i. Det jeg lurer på er om noen av disse feilkodene kan skyldes denne uoriginale chipen? 4 Faults Found: 01262 - Solenoid Valve for Boost Pressure Control (N75) 31-00 - Open or Short to Ground 65535 - Internal Control Module Memory Error 00-00 - - 00532 - Supply Voltage B+ 07-00 - Signal too Low 00513 - Engine Speed Sensor (G28) 03-00 - No Signal Readiness: N/A Hvis jeg har forstått det riktig kan jeg se bort fra den siste da den kommer opp fordi motoren ikke gikk under test. Den første skurrer også, N75 ser ut til å virke fint og jeg lader maks 1 bar overtrykk. Eirik G28 er vel impulsgiveren på kamakslingen.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet August 12, 2008 Det stemmer nok det men jeg tror jeg kan se bort fra den feilen da den kommer opp fordi motor ikke gikk under avlesingen. Ingen som vet om disse andre feilkodene kan skyldes chipen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet August 12, 2008 01262 - Solenoid Valve for Boost Pressure Control (N75): Short to Ground Possible Symptoms * Reduced Power Output o Overrun Cut-Off until Boost pressure falls to a non-critical level * Boost Pressure too High Possible Causes * Wiring from/to Solenoid Valve for Boost Pressure Control (N75) faulty (Short to Ground) * Solenoid Valve for Boost Pressure Control (N75) faulty Possible Solutions * Check/Replace Solenoid Valve for Boost Pressure Control (N75) Special Notes * Often seen in combination with 00544 (Maximum Boost Pressure Exceeded). 01262 - Solenoid Valve for Boost Pressure Control (N75): Short to Plus Possible Symptoms * Reduced Power Output * Boost Pressure too Low Possible Causes * Wiring from/to Solenoid Valve for Boost Pressure Control (N75) faulty (Short to Plus) * Solenoid Valve for Boost Pressure Control (N75) faulty Possible Solutions * Check/Replace Solenoid Valve for Boost Pressure Control (N75) 01262 - Solenoid Valve for Boost Pressure Control (N75): Output Open Possible Symptoms * Reduced Power Output * Boost Pressure too Low Possible Causes * Wiring from/to Solenoid Valve for Boost Pressure Control (N75) faulty (Open Circuit) * Solenoid Valve for Boost Pressure Control (N75) faulty Possible Solutions * Check/Replace Solenoid Valve for Boost Pressure Control (N75) 65535 Internal Control Module Memory Error Possible Causes * Control Module housing leaky > Control Module wet * Wiring from/to Control Module faulty * Control Module faulty Possible Solutions * Check/Clean Wiring from/to Control Module * Replace Control Module Special Notes * This fault is NOT to be ignored when found in a major and/or critical system (Airbag, ABS etc.). * When stored in other unimportant systems (Radio etc.) the general suggestion is to ignore it unless you notice functional limitations. Within the warranty period dealers are usually required to replace such control modules, but there have been a couple of cases with similar codes where these are getting ignored due to flaws in the control module software. If in doubt please refer to technical bulletins and similar documents provided by the vehicle manufacturer. * Audi Airbag 6 & 7 o Problem: A fault of the acceleration sensor may result in the above fault. o Solution: Replace Airbag control module and both acceleration sensors. * Audi Airbag 8 o Problem: Due to under voltage the control module does not complete it's self test successfully. o Solution: Replace Airbag control module and install a under voltage protection relay for it. * Certain older TDI ECUs which have a vacuum line going to them o Problem: Vacuum line broken, either before ECU or inside ECU. o Solution: Inspect and repair vacuum lines to ECU and inside ECU. 00532 - Supply Voltage B+: Signal too Low Possible Causes * Wiring/Connectors from/to Control Module faulty * Power Supply (Battery/Generator) faulty Possible Solutions * Check/Repair Wiring/Connectors from/to Control Module * Check Power Supply (Battery/Generator) Special Notes * When found in an individual control module, it's most likely a local source (e.g. wiring/connectors). * When found in multiple control modules at the same time, it's most likely a common source (e.g. ground spot, battery, generator). * Intermittent codes are often stored during low outside temperature when the battery capacity goes down and may be ignored. * Common with 16946/P0562/001378 - System Voltage: Too Low stored in other control modules. 00513 - Engine Speed Sensor (G28): No Signal Possible Symptoms * Engines not starting Possible Causes * Wiring from/to Engine Speed Sensor (G28) faulty * Engine Speed Sensor (G28) faulty Possible Solutions * Check/Repair Wiring from/to Engine Speed Sensor (G28) * Check/Replace Engine Speed Sensor (G28) Special Notes * Most 1995 and earlier Bosch ECU's will show you a DTC "00513 - Engine Speed Sensor (G28): No Signal" if you scan them when the engine is not running. This fault code goes away by itself once you start the engine. If this sensor were truly defective, the engine would not run at all! Please ignore this code. 00513 - Engine Speed Sensor (G28): Implausible Signal Possible Causes * Engine Speed Sensor (G28) Rotor loose/faulty * Engine Speed Sensor (G28) loose Possible Solutions * Check Engine Speed Sensor (G28) Rotor * Tighten Engine Speed Sensor (G28) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet August 12, 2008 65535 er ECU ja,noe dårlig oversettelse men du får prøve å lese,står noen forslag til løsning. http://no.babelfish.yahoo.com/translate_url?doit=done&tt=url&intl=1&fr=bf-home&trurl=http%3A%2F%2Fwww.gerritspeek.nl%2Fvag-com_dtc-65535.html&lp=nl_en&btnTrUrl=Oversett 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet August 12, 2008 Det er ikke jeg som har chippet bilen, så jeg aner ikke noe mer, men det var visstnok noe fra ES-tuning. Jeg hadde også alltid den feilkoden på 65535, slettet jeg den kom den tilbake med en gang, så jeg bare avskrev det som at det må ha noe med chippingen å gjøre.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...