Anbefalte innlegg

Nå har jeg fått hjelp til å lese av feilkoder på min audi 200, men ble bare forvirret egentlig.

Bilen min er chippet av tidligere eier(Eyvind Spangen?) men jeg vet ikke hvilken chip som står i.

Det jeg lurer på er om noen av disse feilkodene kan skyldes denne uoriginale chipen?

 

4 Faults Found:

01262 - Solenoid Valve for Boost Pressure Control (N75)

31-00 - Open or Short to Ground

65535 - Internal Control Module Memory Error

00-00 - -

00532 - Supply Voltage B+

07-00 - Signal too Low

00513 - Engine Speed Sensor (G28)

03-00 - No Signal

Readiness: N/A

 

Hvis jeg har forstått det riktig kan jeg se bort fra den siste da den kommer opp fordi motoren ikke gikk under test.

Den første skurrer også, N75 ser ut til å virke fint og jeg lader maks 1 bar overtrykk.

 

Eirik

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå har jeg fått hjelp til å lese av feilkoder på min audi 200, men ble bare forvirret egentlig.

Bilen min er chippet av tidligere eier(Eyvind Spangen?) men jeg vet ikke hvilken chip som står i.

Det jeg lurer på er om noen av disse feilkodene kan skyldes denne uoriginale chipen?

 

4 Faults Found:

01262 - Solenoid Valve for Boost Pressure Control (N75)

31-00 - Open or Short to Ground

65535 - Internal Control Module Memory Error

00-00 - -

00532 - Supply Voltage B+

07-00 - Signal too Low

00513 - Engine Speed Sensor (G28)

03-00 - No Signal

Readiness: N/A

 

Hvis jeg har forstått det riktig kan jeg se bort fra den siste da den kommer opp fordi motoren ikke gikk under test.

Den første skurrer også, N75 ser ut til å virke fint og jeg lader maks 1 bar overtrykk.

 

Eirik

 

G28 er vel impulsgiveren på kamakslingen..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det stemmer nok det men jeg tror jeg kan se bort fra den feilen da den kommer opp fordi motor ikke gikk under avlesingen.

Ingen som vet om disse andre feilkodene kan skyldes chipen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

01262 - Solenoid Valve for Boost Pressure Control (N75): Short to Ground

Possible Symptoms

 

* Reduced Power Output

o Overrun Cut-Off until Boost pressure falls to a non-critical level

* Boost Pressure too High

 

Possible Causes

 

* Wiring from/to Solenoid Valve for Boost Pressure Control (N75) faulty (Short to Ground)

* Solenoid Valve for Boost Pressure Control (N75) faulty

 

Possible Solutions

 

* Check/Replace Solenoid Valve for Boost Pressure Control (N75)

 

Special Notes

 

* Often seen in combination with 00544 (Maximum Boost Pressure Exceeded).

 

01262 - Solenoid Valve for Boost Pressure Control (N75): Short to Plus

Possible Symptoms

 

* Reduced Power Output

* Boost Pressure too Low

 

Possible Causes

 

* Wiring from/to Solenoid Valve for Boost Pressure Control (N75) faulty (Short to Plus)

* Solenoid Valve for Boost Pressure Control (N75) faulty

 

Possible Solutions

 

* Check/Replace Solenoid Valve for Boost Pressure Control (N75)

 

01262 - Solenoid Valve for Boost Pressure Control (N75): Output Open

Possible Symptoms

 

* Reduced Power Output

* Boost Pressure too Low

 

Possible Causes

 

* Wiring from/to Solenoid Valve for Boost Pressure Control (N75) faulty (Open Circuit)

* Solenoid Valve for Boost Pressure Control (N75) faulty

 

Possible Solutions

 

* Check/Replace Solenoid Valve for Boost Pressure Control (N75)

 

65535 Internal Control Module Memory Error

Possible Causes

 

* Control Module housing leaky > Control Module wet

* Wiring from/to Control Module faulty

* Control Module faulty

 

Possible Solutions

 

* Check/Clean Wiring from/to Control Module

* Replace Control Module

 

Special Notes

 

* This fault is NOT to be ignored when found in a major and/or critical system (Airbag, ABS etc.).

* When stored in other unimportant systems (Radio etc.) the general suggestion is to ignore it unless you notice functional limitations. Within the warranty period dealers are usually required to replace such control modules, but there have been a couple of cases with similar codes where these are getting ignored due to flaws in the control module software. If in doubt please refer to technical bulletins and similar documents provided by the vehicle manufacturer.

* Audi Airbag 6 & 7

o Problem: A fault of the acceleration sensor may result in the above fault.

o Solution: Replace Airbag control module and both acceleration sensors.

* Audi Airbag 8

o Problem: Due to under voltage the control module does not complete it's self test successfully.

o Solution: Replace Airbag control module and install a under voltage protection relay for it.

* Certain older TDI ECUs which have a vacuum line going to them

o Problem: Vacuum line broken, either before ECU or inside ECU.

o Solution: Inspect and repair vacuum lines to ECU and inside ECU.

 

00532 - Supply Voltage B+: Signal too Low

Possible Causes

 

* Wiring/Connectors from/to Control Module faulty

* Power Supply (Battery/Generator) faulty

 

Possible Solutions

 

* Check/Repair Wiring/Connectors from/to Control Module

* Check Power Supply (Battery/Generator)

 

Special Notes

 

* When found in an individual control module, it's most likely a local source (e.g. wiring/connectors).

* When found in multiple control modules at the same time, it's most likely a common source (e.g. ground spot, battery, generator).

* Intermittent codes are often stored during low outside temperature when the battery capacity goes down and may be ignored.

* Common with 16946/P0562/001378 - System Voltage: Too Low stored in other control modules.

 

00513 - Engine Speed Sensor (G28): No Signal

Possible Symptoms

 

* Engines not starting

 

Possible Causes

 

* Wiring from/to Engine Speed Sensor (G28) faulty

* Engine Speed Sensor (G28) faulty

 

Possible Solutions

 

* Check/Repair Wiring from/to Engine Speed Sensor (G28)

* Check/Replace Engine Speed Sensor (G28)

 

Special Notes

 

* Most 1995 and earlier Bosch ECU's will show you a DTC "00513 - Engine Speed Sensor (G28): No Signal" if you scan them when the engine is not running. This fault code goes away by itself once you start the engine. If this sensor were truly defective, the engine would not run at all! Please ignore this code.

 

00513 - Engine Speed Sensor (G28): Implausible Signal

Possible Causes

 

* Engine Speed Sensor (G28) Rotor loose/faulty

* Engine Speed Sensor (G28) loose

 

Possible Solutions

 

* Check Engine Speed Sensor (G28) Rotor

* Tighten Engine Speed Sensor (G28)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er ikke jeg som har chippet bilen, så jeg aner ikke noe mer, men det var visstnok noe fra ES-tuning. Jeg hadde også alltid den feilkoden på 65535, slettet jeg den kom den tilbake med en gang, så jeg bare avskrev det som at det må ha noe med chippingen å gjøre.. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.