#1 Skrevet Oktober 23, 2004 Noen som vet om hva slags quattroèr (årsmodell) som har forskjellige diff. sperrer?Noen har trykkknapp mellom girspak og håndbrekk, og noen som har den vri bryteren på dash`n ! Årsmodell?Type? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 24, 2004 Torsen diffen(knappen i midta kom i lr 88 tror jeg! de andre kom fra 81/82!!! arrester meg om det er fejl noen! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 24, 2004 Har en 90quattro 87mod på hånda--..Derfor lurer jeg på om det er sorten med vippe brytere.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Oktober 24, 2004 d e d nok da ja! kult d da!! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Oktober 25, 2004 Quattro I med manuell sperre på bakaksling og mellomaksling kom vel på Audi 80/90 opp til '87. Så i karrosseribyttet til typ89 kom 80 og 90 med torsen mellomdiff, og åpen, låsbar bakdiff. Da har du denne knappen mellom håndbrekket. Så hvis du har den gamle firkanta 90'n, har du to manuelle sperrer 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Oktober 25, 2004 Og når forsvant den knappen ved håndbrekket da, og er det "automatisk" sperre da, eller ingen sperre mon tro? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Oktober 25, 2004 Opprinnelig postet av Trond Gundersen Og når forsvant den knappen ved håndbrekket da, og er det "automatisk" sperre da, eller ingen sperre mon tro? Knappen ved håndbrekk forsvant fra C4 i '95 i alle fall. Da er det "EDL", abs'n og bremsene lager en liksomsperre ved å bremse det hjulet som spinner. Sikkert og for å komme seg ut av vanskelige situasjoner, men ikke noe kult i det heletatt for å leke med. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Oktober 25, 2004 EDL? Fortell? Den manuelle sperren hopper jo ut når du har mer enn 25km/t da... Jeg lekte meg ikke med min sånn jeg, grunnet akkurat det, må vel få seg en smekk ved pådrag når den (sperrebolten) vil ut nødvendigvis? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Oktober 25, 2004 Opprinnelig postet av Trond Gundersen EDL? Fortell? Den manuelle sperren hopper jo ut når du har mer enn 25km/t da... Bare å klippe en ledning, så er det "problemet" borte Blå/hvit ledning under baksetet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Oktober 26, 2004 Opprinnelig postet av Trond Gundersen EDL? Fortell?(...) Tysken er ikke på sitt beste, men fornorsket blir det noe slik som "Elektronisk DifrensialLås" ABS sensorene registrer om det ene hjulet på en aksling går fortere enn det andre og ABS-pumpa setter da i gang med å bremse det hjulet som går fortest. To ting jeg ikke liker med det er: 1. At det må ganske stor forskjell til for at det skal slå ut (må spinne skikkelig). 2. At å bruke bremsene til å motvirke motorens kraft når målet er å komme (fortest mulig?) fremover er i seg selv ganske latterlig 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Oktober 26, 2004 Quattro IV har EDL på frem og bakaksling, og torsen mellomdiff. Er vel det systemet alle bilene har hatt siden ca '95 eller noe.. Unntaket blir da tverrmonterte motorer i A3 og TT feks. Det positivet med det, er at man ikke står fast før ALLE hjul spinner da I motsetning til episoden nevnt lengre opp 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...