Anbefalte innlegg

Noen som vet om hva slags quattroèr (årsmodell) som har forskjellige diff. sperrer?Noen har trykkknapp mellom girspak og håndbrekk, og noen som har den vri bryteren på dash`n !

 

Årsmodell?Type?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Torsen diffen(knappen i midta kom i lr 88 tror jeg! de andre kom fra 81/82!!! arrester meg om det er fejl noen!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har en 90quattro 87mod på hånda--..Derfor lurer jeg på om det er sorten med vippe brytere..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

d e d nok da ja! kult d da!!:cool:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Quattro I med manuell sperre på bakaksling og mellomaksling kom vel på Audi 80/90 opp til '87. Så i karrosseribyttet til typ89 kom 80 og 90 med torsen mellomdiff, og åpen, låsbar bakdiff. Da har du denne knappen mellom håndbrekket.

 

Så hvis du har den gamle firkanta 90'n, har du to manuelle sperrer :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og når forsvant den knappen ved håndbrekket da, og er det "automatisk" sperre da, eller ingen sperre mon tro?

 

: klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Trond Gundersen

Og når forsvant den knappen ved håndbrekket da, og er det "automatisk" sperre da, eller ingen sperre mon tro?

Knappen ved håndbrekk forsvant fra C4 i '95 i alle fall. Da er det "EDL", abs'n og bremsene lager en liksomsperre ved å bremse det hjulet som spinner. Sikkert og for å komme seg ut av vanskelige situasjoner, men ikke noe kult i det heletatt for å leke med.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

EDL? Fortell?

 

Den manuelle sperren hopper jo ut når du har mer enn 25km/t da...

 

Jeg lekte meg ikke med min sånn jeg, grunnet akkurat det, må vel få seg en smekk ved pådrag når den (sperrebolten) vil ut nødvendigvis? : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Trond Gundersen

EDL? Fortell?

 

Den manuelle sperren hopper jo ut når du har mer enn 25km/t da...

 

 

Bare å klippe en ledning, så er det "problemet" borte :)

Blå/hvit ledning under baksetet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Trond Gundersen

EDL? Fortell?(...): klø :

Tysken er ikke på sitt beste, men fornorsket blir det noe slik som "Elektronisk DifrensialLås"

 

ABS sensorene registrer om det ene hjulet på en aksling går fortere enn det andre og ABS-pumpa setter da i gang med å bremse det hjulet som går fortest.

 

To ting jeg ikke liker med det er:

1. At det må ganske stor forskjell til for at det skal slå ut (må spinne skikkelig).

2. At å bruke bremsene til å motvirke motorens kraft når målet er å komme (fortest mulig?) fremover er i seg selv ganske latterlig

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Quattro IV har EDL på frem og bakaksling, og torsen mellomdiff. Er vel det systemet alle bilene har hatt siden ca '95 eller noe..

Unntaket blir da tverrmonterte motorer i A3 og TT feks.

 

Det positivet med det, er at man ikke står fast før ALLE hjul spinner da :D I motsetning til episoden nevnt lengre opp :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.