Periodevis defekt tempmåler A6

Anbefalte innlegg

Temperaturmåleren i min -99 A6 virker bare av og til. Vet at på Caravelle (T4) er det av og til problemer med lodding bak på speedometeret. Er dette noe som hender på Audi også, eller har noen erfaringer med noe annet som fører til dette?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

sjekk kontakten til temp giveren på motoren ;) gamle bilen min var det dårlig kontakt der(brudd i sokkelen)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Treg som jeg er, (trønder) så har jeg ikke somla meg til å få gjort noe med dette. Hvor sitter føleren hen på motoren?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kommer an på hva slags motor bilen har. Kan også hende tempføleren røpes av diagnose/er defekt uten at ledningene nødvendigvis er defekte.

Dobbeltemperaturgiver ( Tempføler ) G-62 er en kjent synder ved feilvisning i instrument. I enkelte/sjeldne tilfeller er selve instrumentet defekt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vis du vil finne ut hva det er er det bare og ta av hetta på følern og jorde den ledninga som er brun med gul stripe, da skal målern vise max temp hele tiden, gjør den ikke det er det ledningsnettet eller instrumentet. Vis den viser maxtemp hele tiden er det følern som er gåen.

Er vist 2 år for ny den bilen din(er ikke C4), men er vel samme prosedyre bare at ledninga er annen farge.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vis du vil finne ut hva det er er det bare og ta av hetta på følern og jorde den ledninga som er brun med gul stripe, da skal målern vise max temp hele tiden, gjør den ikke det er det ledningsnettet eller instrumentet. Vis den viser maxtemp hele tiden er det følern som er gåen.

Er vist 2 år for ny den bilen din(er ikke C4), men er vel samme prosedyre bare at ledninga er annen farge.

Ok. Hvor sitter denne på en 1.9 tdi da?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her vis det er korrekt motor som er avbildet

tempgiver.JPG

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har fått samme problem på A6-en min. Tempmåleren virker litt sånn etter eget forgodtbefinnende, nå siste kjøretur var den helt død, andre ganger er den død men spretter plutselig opp. Regner med det kan være G62-føleren her også, men hvor sitter den på en 2,8 v6?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.