#1 Skrevet August 11, 2008 skulle hatt noe expert hjelp her ! ! ! bilen begynnte å fuske ved pådrag og noen ganger var det som om jeg skrudde av tenninga når jeg ga full gass, den bare sovna heilt ! stoppet til slutt og får ikke gang på den ! har feilsøkt i noen timer, den tenner litt når jeg prøver å starte, tipper det er bensinen fra kaldstartdysa den tenner på, men det kommer lite/ingenting bensin til dysene ! har målt bensintrykket: 3-4 bar inn på bensinfordeleren, bensinfordeleren er iorden ! er det mulig at dette kan være noe elektrisk feil ?? kan det være for lite bensintrykk ?? need help ! takker på forhånd ! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet August 11, 2008 Sjekk kontakten bak Ke jet spjelet (boksen) det går en kontakt inn litt under skjermen muligens og en i forkant. sjekk at begge disse 2 har kontakt. ta av strømpa på sokkelen og sjekk at det ikke er brudd i ledningen der liksom inni selve kontakten! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet August 12, 2008 hoho, da var bilen igang igjenn :) Tok ut bensinpumpa som ligger i tanken og testet trykket, arbeidstrykket var 5.5-6bar og max trykk var oppe i 10 bar !, kjørte pumpa noen sekunder uten motstand begge veier og satte den i tanken igjenn. Starta da bare jeg så på nøkkelen Så skal nok skifte pumpa i nærmeste fremtid 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 21, 2008 Lurte på åssen du fikk ut denne pumpa.. tror jeg har samme problemet. bare synn jeg har kjøpt ny bensinmengdefordeler.. hehe men ja.. og hva brukte du for teste trykket.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet September 22, 2008 (endret) bruker vanlig måle-klokke med bar-skala fra 0-20bar og kobler på slangen som kommer fra pumpa, struper mer og mer og ser kor høgt du kjem. tar ut gulvet bak i bilen, der er det ei luke med 3 skruer, under der er den et stort skru-lokk rundt som du skruer opp, ta vekk slangene først.under der må du koble av litt div. så er puma der, klem inn motsatt vei av klipsa som holder den nede og trekk opp....PASS PÅ Å IKKJE RIV LØST GUMMIFORINGENE !! BILDE MED PUMPEN FJERNET: 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Oktober 2, 2008 Har du tanken som ligger eller den som står i bagasjen? målte på bensin trykket på mengdemåleren og det var på 6-7 bar.. FAen ser ikke løsningen på denna bilen.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Oktober 2, 2008 tanken min er uder gulvet.... hvilken motor har du ? skru løs en eller fleire av banjoboltene til slangene som er oppå bensinfordeleren og se om det spruter der når du skrur på tenninga, viss det gjer det er bensinpumpa nok iorden... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...